RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

ICI Paris XL: "Overname Pour Vous weldra afgerond"

icon
Schoonheid/verzorging9 april, 2013

ICI Paris XL bereikt in Nederland verzadigingspunt

“We willen verder groeien in de luxury business in Nederland, maar met ICI Paris XL stoten we stilaan tegen de grenzen van de groei aan“, verklaart managing director Leo Van Welij de overnames van zowel Pour Vous als Sephora. “Er zijn nu 160 ICI Paris XL-winkels in Nederland, daar kunnen er nog hoogstens 25 bijkomen. Zeker na onze overname van Sephora is het moeilijk om nog goede locaties te vinden: we dekken de relevante locaties al.”

 

De keten, die net zoals onder meer Kruidvat en Trekpleister eigendom is van retailconcern A.S. Watson, gelooft dat er op de Nederlandse markt ruimte is voor drie grote spelers: ICI Paris XL, Douglas en Pour Vous. Er zit voldoende potentieel en onderscheidend vermogen in de formules om naast elkaar te blijven bestaan, meent Leo Van Welij.

 

Nieuwe Pour Vous zet in op de ‘local hero’

Zo focust ICI Paris XL zich op A1-locaties, waar meer impulsaankopen gebeuren en de formule een jonger publiek aantrekt. Pour Vous moet volgens de nieuwe eigenaar meer relationeel tewerkgaan, waarbij in de nieuwe strategie die ICI Paris XL voor de formule uitwerkt een sterke klemtoon zal komen te liggen op de lokale ondernemers (“local heroes”).

 

“Alleen kunnen zelfstandige ondernemers het vandaag niet meer, maar de combinatie van die lokale, gedreven franchisenemers met de synergievoordelen en de ondersteuning die een grote groep als A.S. Watson hen kan geven, is een sterke troef in de huidige markt”, vervolgt Van Welij.

Van zestig naar tachtig winkels

De overnemer heeft ondertussen de consultatieronde bij de huidige Pour Vous-franchisenemers afgerond en naar eigen zeggen is het enthousiasme om mee de overstap te maken groot. “We krijgen positieve feedback van de ondernemers en we hebben de indruk dat de grote meerderheid van de uitbaters zal aanblijven.”

 

Het nieuwe Pour Vous-management streeft echter naar landelijke dekking en dan moet het aantal winkels toch van zestig naar een tachtigtal groeien. De parfumerieketen hoopt dus nog andere franchisenemers aan te trekken. Over maximum een maand verwacht Leo Van Welij alle gesprekken te hebben gevoerd en de acquisitie volledig te kunnen afronden.

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging10 december, 2025
    Kruidvat mag huismerkproducten leveren aan Gents ziekenhuis

    Kruidvat België levert voortaan luiers, luierdoekjes en babyvoeding van zijn huismerk aan het Universitair Ziekenhuis Gent. “Een mooie erkenning van ons assortiment”, zegt directeur Bert Verhoef.

  • icon
    Schoonheid/verzorging8 december, 2025
    L’Oréal injecteert miljarden in schoonheidsspuitjes

    L’Oréal gaat voor dermatologische schoonheidsbehandelingen en injecties: het bedrijf verdubbelt zijn belang in het Zwitserse huidverzorgingsbedrijf Galderma tot 20%. De Franse cosmeticagroep komt daarmee (deels) op zijn stappen terug.

  • icon
    Schoonheid/verzorging2 december, 2025
    LVMH-beautyketen Sephora komt naar België

    LVMH bereidt de Belgische entree van haar beautyketen Sephora voor. Het Franse moederbedrijf heeft met dat doel een een nieuwe dochteronderneming in Brussel opgericht. Na de komst van Douglas, krijgt de Belgische beautywereld zo een tweede grote schok.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN