RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen In beeldwinkelconcept
  • Geografie Brussel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Inno pakt uit met de “grootste parfumerie van België”

icon
Schoonheid/verzorging2 mei, 2024

In twee Brusselse vestigingen heeft Inno de parfumerie-afdeling grondig vernieuwd, met de focus op glamour en luxe. De complete make-over kadert in de strategische herpositionering van de warenhuisketen.

Meer dan honderd merken

De Inno warenhuizen aan de Brusselse Nieuwstraat en de Louizalaan heropenden donderdag hun drastisch vernieuwde parfumerie-afdelingen, met exclusieve corners van de high-endmerken uit de beautywereld. De warenhuisketen wil een extra laag glamour en verfijning toevoegen.

De nieuwe parfumerieafdeling van Inno Nieuwstraat is met 1500m² zelfs de grootste van het land. Shoppers vinden er meer dan honderd beautymerken, met shop-in-shops van onder andere Dior, Jean Paul Gaultier, Tom Ford, Granado en Guerlain – die laatste heeft hier zelfs de grootste shop-in-shop van de Benelux. De shop van Yves Saint Laurent is de enige plek in België waar je producten kan laten personaliseren met een opdruk. In de beauty bar op de eerste verdieping kunnen klanten terecht voor manicure, pedicure en ontharingsbehandelingen.

In Inno Louizalaan is de parfumerieafdeling 720 m² groot, met meer dan negentig merken. Hier kunnen heren een bezoek brengen aan de barbershop.

Premiumstrategie

“Hiermee bouwen we consequent verder aan de strategische herpositionering van Inno,” zegt CEO Armin Devender, die de warenhuisketen een meer premium imago bezorgt. Naast parfumerie zijn ook handtassen, horloges en juwelen strategische afdelingen die de nieuwe positionering aandrijven. “Ook in de modeafdelingen staat premium fashion voorop, mét blijvende aandacht voor de mainstreamproducten die onze klanten verwachten.”

Dat nieuwe beleid lijkt te lonen: de afgelopen jaren werd de warenhuisketen weer een gezond, bloeiend bedrijf, benadrukt Devender. Afgelopen boekjaar realiseerde Inno een nettowinst van 1,3 miljoen euro, een jaar eerder was dat 2,6 miljoen.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging27 mei, 2025
    Medi-Market opent donderdag eerste Spaanse winkel

    Na het Nederlandse debuut vorige week gaat Medi-Market nu ook van start in Spanje: donderdag opent de retailer een eerste winkel in Madrid, de eerste van vijf vestigingen die de keten nog dit jaar in het land wil openen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging23 mei, 2025
    Planet B en Brauzz slaan handen ineen: van “inbraak” naar fusie

    Start-ups Brauzz en Planet B (producent van Wondr en Klaaar) gaan samen verder: de grotere schaal moet Europese expansie mogelijk maken. Het nieuws werd voorafgegaan door een – niet door iedereen gesmaakte – fake ruzie op sociale media.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN