RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kruidvat rolt nieuw winkelconcept uit

icon
Schoonheid/verzorging11 september, 2020

Drogisterijketen Kruidvat heeft zijn winkelformule geactualiseerd: frisser, overzichtelijker, met meer ruimte voor schoonheidsproducten. Het nieuwe concept krijgt vanaf volgend jaar een uitrol in de Benelux.

 

QR-codes en zelfscankassa’s

In het Nederlandse Roermond heeft Kruidvat deze week een nieuw winkelconcept onthuld. De geactualiseerde formule betekent geen radicale breuk met het verleden, wel een evolutie die voortbouwt op de bekende succesformule. De winkel heeft een modernere uitstraling en een overzichtelijke presentatie. Naast een ruim aanbod verzorgings- en gezondheidsproducten maakt de retailer extra veel ruimte voor schoonheidsproducten. Een nieuwigheid zijn QR-codes in de schappen, waarmee klanten schoonheidsproducten online kunnen testen, bijvoorbeeld om te zien welke kleur lipstick hen staat. Ook heeft de winkel zelfscankassa’s.

 

Kruidvat heeft de nieuwe winkelformule onder meer ontwikkeld op basis van ervaringen met het stadswinkelconcept Kruidvat in de Stad, dat nu wordt stopgezet: ook die formule scoorde met een ruimer aanbod schoonheidsproducten, maar miste wel een deel van het traditionele Kruidvat-assortiment. De retailer gaat zijn winkels ook beter afstemmen op de lokale verwachtingen van consumenten.

 

Vanaf volgend jaar zal het nieuwe winkelconcept van Kruidvat op meer locaties verschijnen in Nederland en België. “We gaan elke winkelopening en grote verbouwing zoveel mogelijk benutten om ons nieuwe concept uit te rollen“, zegt CEO Ed van de Weerd aan Marketingtribune. Hij opende de nieuwe winkel in Roermond exact 45 jaar nadat de allereerste Kruidvat de deuren opende in Hilversum.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging23 mei, 2025
    Planet B en Brauzz slaan handen ineen: van inbraak naar fusie

    Een spionerende stagiaire en een heuse inbraak: de rivaliteit tussen Brauzz en Planet B, producent van Wondr en Klaaar, bereikte deze week een kookpunt. Tot het allemaal opgezet spel bleek, tot ongenoegen van sommige toeschouwers.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN