RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal hervindt pre-pandemisch groeiritme

icon
Schoonheid/verzorging30 juli, 2021

Cosmeticareus L’Oréal wist zijn marktaandeel in de eerste helft van 2021 in alle divisies en alle regio’s uit te breiden. Het bedrijf ziet de toekomst dan ook met veel vertrouwen tegemoet.

 

Recordkwartaal

L’Oréal boekte in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 15,2 miljard euro, een stijging met 16,2%. Wisselkoerseffecten hadden een negatieve impact, want bij constante valuta spurtte de omzet zelfs 21,8% hoger. Vooral het tweede kwartaal was uitmuntend, met een groei (like-for like) van 33,5% ten opzichte van vorig jaar. Dat is bovendien 8,4% hoger dan in 2019.

 

L’Oréal won marktaandeel in alle segmenten en alle geografische zones. “Deze opmerkelijke prestatie weerspiegelt de relevantie en het gezonde evenwicht van ons veelzijdig model in termen van geografische voetafdruk, merken en categorieën”, verklaarde CEO Nicolas Hieronimus in een persbericht.

 

Drie trends

De sterkste groei kwam van de professionele producten (+32,6%), geholpen door een markt die zich geleidelijk herstelt van de gezondheidscrisis. L’Oréal profiteerde naar eigen zeggen van drie onderliggende trends binnen de sector: de digitalisering van de salons, de opkomst van freelance stylisten en de explosieve groei van de e-commerce. Haarverzorging blijft groeicategorie nummer één, met als belangrijkste merk Kérastase.

 

De divisie consumentenproducten sloot het eerste halfjaar af met een gerapporteerde groei van 1,9%, vooral dankzij een sterk tweede kwartaal. Ook in dit segment deed L’Oréal evenwel beter dan de markt. De e-commerce is intussen verantwoordelijk voor meer dan een vijfde van de divisieomzet.

 

Ook winst neemt toe

De bedrijfswinst steeg met meer dan een kwart tot 2,99 miljard euro, de nettowinst kwam uit op 2,36 miljard euro.

 

Topman Hieronimus is erg optimistisch over de rest van het jaar. “We hebben meer dan ooit vertrouwen in ons vermogen om beter te presteren dan de markt en een jaar van groei te bereiken in zowel omzet als resultaat.”

 

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging2 december, 2025
    LVMH-beautyketen Sephora komt naar België

    LVMH bereidt de Belgische entree van haar beautyketen Sephora voor. Het Franse moederbedrijf heeft met dat doel een een nieuwe dochteronderneming in Brussel opgericht. Na de komst van Douglas, krijgt de Belgische beautywereld zo een tweede grote schok.

  • icon
    Schoonheid/verzorging28 november, 2025
    Dreambaby opent volgend jaar acht nieuwe winkels

    Dreambaby breidt in 2026 fors uit met acht nieuwe winkels verspreid over het land: er komen vijf locaties bij in Wallonië, twee in Brussel en één in Vlaanderen. De nieuwe eigenaars willen de nabijheid vergroten voor jonge gezinnen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging21 november, 2025
    [In Beeld] 450 bezoekers voor opening grootste Douglas-winkel van België

    De nieuwe Douglas-winkel op het Molenpoortplein in Hasselt opende vrijdagochtend de deuren en wist meteen honderden bezoekers te lokken. Sommige klanten stonden al sinds de vroege ochtend paraat.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN