RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe CEO voor Nivea-moeder Beiersdorf

icon
Schoonheid/verzorging28 april, 2021

De Belg Stefan De Loecker stapt op als CEO van Nivea-moeder Beiersdorf. Hij wordt vervangen door Noord-Amerikaans topman Vincent Warnery. Ondertussen maakt de cosmeticagigant solide kwartaalcijfers bekend.

 

Basis gelegd

Vanaf 1 mei heeft Beiersdorf, de holding boven Nivea, Eucerin en Hansaplast, een nieuwe CEO. Vincent Warnery vervangt er aftredend topman Stefan De Loecker, die het bedrijf “in onderling overleg” verlaat. Hij vertrekt ook uit de raad van bestuur.

Warnery is zelf al sinds 2017 lid van de raad van bestuur en was eerder verantwoordelijk voor de divisie Pharmacy & Selective met de merken Eucerin, Hansaplast en La Prairie. De Fransman stond ook aan het hoofd van de Noord-Amerikaanse activiteiten. Zijn carrière startte hij onder meer bij Procter & Gamble en L’Oréal.

De nieuwe CEO is van plan om verder te bouwen op de “C.A.R.E.+”-strategie van zijn voorganger De Loecker. De focus ligt er op digitalisering, duurzaamheid en internationalisering. “Mijn doel was Beiersdorf te versterken in een tijdperk van digitale disruptie en milieu-uitdagingen om het bedrijf op koers te houden voor succes op de lange termijn. Ik ben ervan overtuigd dat wij deze basis hebben gelegd”, aldus de vertrekkende topman.

 

Solide start

In het eerste kwartaal steeg de groepsomzet van Beiersdorf alvast met 6,3% tot 1,9 miljard euro. Een solide start, vindt het bedrijf zelf. De groei was weliswaar vooral te danken aan de professionele tak.

 

In de sector consumentenproducten is de omzet met 2,7% gestegen, vooral dankzij de dermatologische merken (12% omhoog) en La Prairie (+17%). Vlaggenschip Niveau zag de omzet met amper 0,5% stijgen, mede door de coronapandemie waarin mensen minder cosmeticaproducten kopen. 

Meer over... Schoonheid/verzorging
Zie meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging4 augustus, 2025
    Sterkste groei in vijf jaar voor Kimberly-Clark

    Kimberly-Clark heeft in het tweede kwartaal zijn grootste organische volumegroei in vijf jaar gerealiseerd. De producent van onder meer Kleenex en Huggies profiteerde van lagere prijzen en een aangepast productassortiment.

  • icon
    Schoonheid/verzorging4 augustus, 2025
    Skins opent derde winkel in België, Duitsland volgt

    De Nederlandse beautyretailer Skins opent woensdag zijn derde Belgische winkel, na eerdere vestigingen in Antwerpen en Gent. De formule, die inzet op nichemerken als Aesop, Acqua Di Parma en Marie-Stella-Maris, groeit snel.

  • icon
    Food31 juli, 2025
    Unilever verrast met sterke winstmarge en zoete ijsverkoop

    Unilever heeft in de eerste helft van 2025 beter gepresteerd dan verwacht. Vooral de verkoop van ijsjes deed het goed, terwijl ook de winstmarge steeg. Toch wil de FMCG-reus minder focussen op voeding.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN