RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Abonnementsdienst voor parfum wil via België heel Europa veroveren

icon
Schoonheid/verzorging31 maart, 2021

Parfumado, een Nederlandse uitdager op de parfummarkt, zet haar zinnen op België. De “Spotify van de parfums” stuurt maandelijks een ander geurtje op, aangepast aan de klant. De start-up verstuurt nu zo’n 35.000 parfums per maand.

 

Omzet verdubbeld in 2020

Regelmatig van parfum veranderen zonder een hele fles te hoeven kopen, dat is het idee achter Parfumado. In 2017 opgericht in Nederland door broer en zus Martijn en Floor van Rooy, zendt de abonnementsdienst klanten voor een vast bedrag van 14,95 euro maandelijks kleine sprays (8 ml) van één van de 450 merkparfums uit het assortiment.

 

Met dank aan de lockdowns wist het bedrijf vorig jaar de omzet te verdubbelen. Ook het aantal abonnees verdubbelde en is ondertussen goed voor 35.000 parfums per maand. De ambitie is daarom nu om “het nummer één datagedreven beautyplatform van Europa te worden”, aldus Martijn van Rooy. België is daarbij als eerste aan de beurt.

 

Sampling belangrijkste marketing

Tijdens zijn carrière in de parfumwereld zag Van Rooy dat sampling het belangrijkste marketingkanaal is voor parfummerken, maar dat die nog erg inefficiënt en willekeurig worden uitgedeeld. Met zijn datamodel moet Parfumado daar verandering in brengen: potentiële klanten kunnen via een quiz ontdekken welk geurprofiel bij hen past en een algoritme adviseert dan welke parfums het beste passen. Het AI-systeem leert ook van klantbeoordelingen.

 

Zo heeft Parfumado op 3,5 jaar tijd meer dan 150.000 unieke geurprofielen van gebruikers kunnen verzamelen. En ook uit die informatie valt natuurlijk munt te slaan. Daarom heeft het duo vorig jaar nog Rocket Campaigns opgericht, waarmee beautymerken hun mini-samples gericht kunnen verspreiden en laten reviewen online. “Doordat winkels gesloten waren, konden parfumhuizen hun samples lastig kwijt. Beautymerken kwamen bij ons met de vraag of wij hun samples in de handen konden krijgen van potentiële kopers. Dat kunnen wij”, aldus Van Rooy.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging23 mei, 2025
    Planet B en Brauzz slaan handen ineen: van “inbraak” naar fusie

    Start-ups Brauzz en Planet B (producent van Wondr en Klaaar) gaan samen verder: de grotere schaal moet Europese expansie mogelijk maken. Het nieuws werd voorafgegaan door een – niet door iedereen gesmaakte – fake ruzie op sociale media.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN