RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unilever schrapt het woord ‘normaal’

icon
Schoonheid/verzorging9 maart, 2021

Unilever gaat het woord normaal niet langer gebruiken om productvarianten aan te duiden zoals in ‘shampoo voor normaal haar’ of ‘verzorging voor een normale huid’.

 

Inclusie

Met de schrapping van het woord wil de consumentengoederengigant duidelijk maken dat hij vecht tegen het traditionele schoonheidsideaal en voor een inclusievere visie op schoonheid staat. Tegelijkertijd past de beslissing in de strijd tegen discriminatie van het Brits-Nederlandse concern. “We weten dat de verwijdering van het woord ‘normaal’ van onze producten en verpakkingen het probleem niet zal oplossen, maar ze is een belangrijke stap in de goede richting”, stelt Unilever.

 

Volgens De Standaard gaat het bedrijf in de toekomst ook meer advertenties maken met mensen uit ondervertegenwoordigde groepen. Bovendien belooft het om uiterlijke kenmerken van personen die in advertenties worden afgebeeld, zoals bijvoorbeeld de vorm of de huidskleur, niet meer digitaal bij te werken.

 

Betekenis geven

De stap van Unilever verrast marketing- en communicatiekenner Fons Van Dyck niet. Ook andere grote concerns, zoals Nike en Procter & Gamble, zetten in hun communicatie steeds meer in op inclusie, stelt hij. Daarnaast speelt ook de dreiging van de huismerken, meent Van Dyck. “De concurrentie van onder meer huismerken is zo groot dat de merkproducten er alles aan moeten doen om relevant te blijven voor de consument. Ze moeten een betekenis geven aan hun merk.”

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging23 mei, 2025
    Planet B en Brauzz slaan handen ineen: van “inbraak” naar fusie

    Start-ups Brauzz en Planet B (producent van Wondr en Klaaar) gaan samen verder: de grotere schaal moet Europese expansie mogelijk maken. Het nieuws werd voorafgegaan door een – niet door iedereen gesmaakte – fake ruzie op sociale media.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2025
    Voeding helpt Holland & Barrett aan groei met dubbele cijfers

    Voor het tweede jaar op rij groeit Holland & Barrett met dubbele cijfers. De retailer dankt die mooie prestatie aan investeringen in digitalisering, winkels en het aanbod huismerken, met name in voeding.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 mei, 2025
    Minder shoppers bij Douglas

    Als gevolg van de wereldwijde economische en politieke onzekerheden lijdt Douglas onder dalende bezoeken in de winkels en online. De retailer neemt maatregelen en verwacht een herstel van de premium beautymarkt.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN