In de Bijenkorf opent Pop Mart zaterdag de eerste Europese pop-upwinkel voor zijn sterkmerk Labubu. Die zal tot 31 januari open blijven.
Sfeer van gemakswinkels
De winkel was vorige maand al het decor voor een Pop Mart-pop-up, maar krijgt nu voor meer dan twee maanden een Labubu-jasje aangemeten. Het gehypete merk had eerder al winkels in onder meer Australië, Japan, Maleisië en Singapore, maar strijkt nu voor het eerst neer in Europa.
De pop-up krijgt de naam ‘Wacky mart’ mee en moet de sfeer van Aziatische gemakswinkels overbrengen. De winkel is dan ook zelf vormgegeven als een mini-supermarkt, en zal exclusieve releases aanbieden aan zijn bezoekers.
Sinds juni heeft Pop Mart ook een aparte Wacky Mart-collectie, met twaalf ontwerpen die moeten inspelen op “een gevoel van wereldwijde voedselnostalgie”, zegt het persbericht. Gelimiteerde releases moeten verzamelaars aanzetten de winkel te komen bezoeken.
Het Chinese Pop Mart heeft intussen met meer dan 500 winkels in dertig landen. De Labubu-popjes zijn een monstersucces: ze dreven de omzet van Pop Mart het voorbije halfjaar 204% hoger naar 1,6 miljard euro.


