RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Decathlon
  • Onderwerpen Marketing
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Waarom Decathlon al zijn winkels gaat renoveren

icon
Vrije tijd12 maart, 2024

Decathlon heeft vandaag een nieuwe merkidentiteit onthuld, inclusief een eigen logo. De ‘orbit’ moet even herkenbaar worden als de ‘swoosh’ van Nike. Alle winkels worden stap voor stap vernieuwd, want de identiteit gaat over veel meer dan een logo.

Drie pijlers

“We beginnen een nieuw hoofdstuk”, kondigde CEO Barbara Martin Coppola de nieuwe merkvisie van Decathlon aan in Parijs. Vandaag hebben mensen sport meer dan ooit nodig, stelt ze: mensen bewegen niet genoeg en obesitas neemt toe, terwijl beweging onze lichamen en de wereld rondom ons verbindt.

Onder het motto “Move people trough the wonders of sport” heeft Decathlon een nieuwe strategie aangenomen, met klantenbeleving, duurzaamheid en modernisering als pijlers. Klantenbeleving moet verder gaan dan het product, terwijl de sportketen haar processen, producten en materialen duurzamer wil herontwerpen. De hele organisatie moet optimaliseren en digitaliseren om wendbaarder te zijn.

“Ready to play?”

Decathlon staat bekend om zijn grote blauwe dozen als winkels, maar die “openen nu naar de wereld”. Dat gebeurt ook met een nieuw symbool, dat verwijst naar beweging, circulariteit en connectie – een nieuwe slagzin: “Ready to play?”

Ook het merkenportfolio werd vereenvoudigd, met negen categorie-specialisten (o.a. Quechua en Kipsta) en vier expertmerken: Kiprun, Simond, Solognac en Van Rysel. In de komende maanden worden meer dan 1.700 winkels over de hele wereld bovendien gerenoveerd met een geheel nieuwe opstelling.

Decathlon zet daarnaast in op nieuwe manieren om klanten ervaring te bieden, waaronder de 3D Shopping App op Apple Vision Pro in de Verenigde Staten. De retailer beweert de eerste ter wereld te zijn met een shopping-app voor de VR-bril. “We zijn geen retailers, maar vertellers”, besluit klantendirecteur Celine Del Genes.

Meer over... Vrije tijd
Zie meer
  • icon
    Vrije tijd29 juli, 2025
    [In Beeld] King Jouet opent belevingswinkel voor “grote kinderen”

    “King’Dultes”, zo heet de aparte winkelformule die King Jouet ontwikkelde voor volwassenen met een passie voor speelgoed en spelletjes. Een eerste winkel opende afgelopen vrijdag in Marseille.

  • icon
    Mode28 juli, 2025
    Outdoor-distributeur Elements zet impact voorop: “Moeilijk gaat ook”

    Outdoor-distributeur en -agent Elements kiest nooit voor de evidente weg. Ook niet nu het bedrijf een eerste fysieke showroom in Nederland opent. “Onze filosofie is: moeilijk gaat ook”, zegt co-CEO Philippe Declercq. “We willen geen excuusbedrijf zijn.”

  • icon
    Vrije tijd16 juli, 2025
    Bol opent online festivalwinkel

    Nu het festivalseizoen volop aan de gang is, heeft Bol een festivalshop geopend waar feestgangers en kampeerders alles kunnen vinden wat ze nodig hebben op een festivalterrein.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN