RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBITStandaard Boekhandel
  • Onderwerpen Publireportagewinkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Digital signage versterkt nieuwe merkidentiteit van Standaard Boekhandel

icon
Vrije tijd9 september, 2024

(Publireportage) Standaard Boekhandel pakt uit met een nieuwe look waarbij zowel het logo als de huisstijl een opfrisbeurt kreeg. Maar ook de fysieke winkels krijgen een metamorfose. Neem alvast een kijkje in de vernieuwde winkel in Kortrijk, waarbij digital signage integraal deel uitmaakt van het nieuwe concept en de merkidentiteit versterkt.

Opfrisbeurt voor logo, winkels en huisstijl

De flagshipstore in Gent is met maar liefst 900m2 meteen het grootste filiaal in Vlaanderen en ook de nieuwe winkel in Kortrijk ligt helemaal in lijn met de gloednieuwe merkidentiteit van Standaard Boekhandel. De materiaal- en kleurkeuze roept een huiselijke sfeer op, waarbij alle aandacht naar het boek gaat.

“Een aantal winkels steken we volledig in een nieuw jasje, zoals de winkel in Gent en Kortrijk”, aldus Guido De Smet, Sales Director van Standaard Boekhandel. “Daarnaast voorzien we ook een lichte remodeling van een 40-tal winkels. Dat betekent dat onder andere de etalage, de categorie aanduiding en de merkidentiteit worden gemoderniseerd en we digitale schermen integreren in deze winkels”.

Schermen in etalage en aan kassa

Na een grondige selectieprocedure ging conceptbureau Retail&Offices samen met Puur Architecten aan de slag om het nieuwe winkelconcept vorm te geven. “Terwijl zij instonden voor het design van de nieuwe winkels, keken wij hoe digitale communicatie het concept nog meer tot leven kon brengen”, zo vertelt Nele Bruers, CEO van DOBIT.

“We trokken met het team van Standaard Boekhandel door Antwerpen om verschillende digital signage opstellingen te bekijken en lessons learned te bespreken”. Met de schermen in de etalage en aan de kassa communiceert Standaard Boekhandel voortaan dynamisch én kan de retailer het boek nóg meer in de kijker zetten, acties communiceren en de merkidentiteit versterken

Dynamische animatie

Het logo van Standaard Boekhandel met de iconische uil was al 40 jaar lang een vaste waarde. Met de rebranding kreeg de uil een frisse look, waarbij het boek centraal staat en de levendige kleuren het logo een eigentijdse toets geven.

“Onze motion designers gingen met het nieuwe logo aan de slag en maakten een leuke logo animatie voor meer dynamiek in de berichtgeving op de digitale schermen”, aldus Nele Bruers. “De campagnes van Standaard Boekhandel worden doorgetrokken op de digitale schermen, waarbij ons creatief team het campagnebeeld omzet in een dynamische animatie.”

Meer informatie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com

Meer over... Vrije tijd
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Vrije tijd2 december, 2025
    Kabine verdubbelt omzet in twee jaar tijd

    Kabine, het kustboetiekconcept van de Vanhalst Retail Group, zag de omzet in twee jaar tijd met ruim 133% stijgen, terwijl de onlineomzet in 2025 al met meer dan 150% toenam. Volgend jaar opent de retailer een bijkomende vestiging.

  • icon
    Vrije tijd18 november, 2025
    Amsterdam krijgt eerste Labubu-pop-up van Europa

    In de Bijenkorf opent Pop Mart zaterdag de eerste Europese pop-upwinkel voor zijn sterkmerk Labubu. Die zal tot 31 januari open blijven.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Algemeen6 november, 2025
    Eenvoudig en foutloos onkosten declareren met TCOG en Continia Expense Management
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Mode5 november, 2025
    Stinkbom, spoedschorsing en uren aanschuiven: zo verloopt de opening van de Shein-winkel in Parijs
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN