RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Decathlon
  • Onderwerpen retaildesign
  • Geografie Brussel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Decathlon heropent eerste Belgische winkel in “Ikea-stijl”

icon
Vrije tijd15 juni, 2024
  • Decathlon

De Decathlon-winkel van Evere zit in een nieuw jasje. De grootste Belgische vestiging is als eerste van het land ingericht met het nieuwste winkelconcept, zoals dat eerder al in Parijs en Londen te zien was. Het maakt allemaal deel uit van de grote ‘rebranding’ van de sportretailer.

Eerste van 33

Zaterdag heropende de winkel van 9.300 m² met een nieuwe indeling en huisstijl, om “klanten beter wegwijs te maken” tussen de 45.000 uitgestalde producten. Tegen eind 2025 krijgen 33 Belgische dezelfde behandeling, net als op termijn alle 1.700 Decathlons wereldwijd.

De nieuwe lay-out is niet alleen “avontuurlijker”, maar ook in “Ikea-stijl” volgens het persbericht: bezoekers volgen er een wandelpad dat hen langs de verschillende sportopstellingen leidt. Of zoals de keten het uitdrukt: “een circulaire winkelroute, waarbij bezoekers in elk gangpad in elke afdeling links en rechts artikelen uit dezelfde sport zien”.

Showcases en digitale zuilen

De bedoeling is duidelijk: in plaats van de ‘big box’ van weleer, moet Decathlon een “ontdekkingswinkel” worden. “Je wordt bij wijze van spreken ondergedompeld in elke sport. Dat moet het makkelijker maken om intuïtief te navigeren in ons ruime assortiment”, zegt Gregory Crucifix. Zogenaamde ‘showcases’ tonen hoe de producten gebruikt en gecombineerd kunnen worden, terwijl klanten producten via digitale zuilen kunnen vergelijken. Ze kunnen producten op de zuilen leggen, waarna ze op het beeldscherm erboven alle specificaties te zien krijgen.

Online en offline moeten elkaar ook beter aanvullen: naast de fysieke winkels krijgt ook de website vanaf volgende week een nieuwe look. Via digitale schermen wordt het online assortiment naar de winkels gebracht, terwijl het assortiment in de winkel is geoptimaliseerd. Decathlon koos recent voor een vereenvoudigd merkenportfolio van negen huismerken, naast vier zogenoemde expertmerken. Een voorbeeld van dat laatste is wielermerk Van Rysel, dat in Londen een eigen shop-in-shop kreeg.

Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd26 mei, 2025
    [In Beeld] A.S.Adventure introduceert eerste dienstenhub

    In de zopas vernieuwde winkel in Hognoul (bij Luik) introduceert A.S.Adventure een nieuw concept: een dienstenhub waar klanten items kunnen laten herstellen, bestellingen afhalen en tweedehands items inleveren.

  • icon
    Vrije tijd23 mei, 2025
    Club gaat voor nieuwe look en “versnelde groei”

    Club, het Franstalige zusje van Standaard Boekhandel, wil na de reorganisatie van vorig jaar “fors investeren” om de groei te versnellen in Wallonië en Brussel. Het assortiment en de branding worden onder de loep genomen.

  • icon
    Vrije tijd22 mei, 2025
    Gaat Lidl met sportmerk Crivit de strijd aan met Decathlon?

    Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van Europa” maken. De discounter geeft merk dan ook een eigen identiteit en zet het in de schijnwerpers met een grootschalige campagne.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN