RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Miniso
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie China
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Miniso opent 1.200 winkels in één jaar tijd

icon
Vrije tijd26 maart, 2025

Miniso, bekend van zijn Hello Kitty-producten, boekte afgelopen jaar een recordomzet van omgerekend 3,4 miljard euro. Het Chinese retailmerk opende in één jaar tijd liefst 1.200 nieuwe winkels.

“Super brand” in wording

In China groeide de omzet van Miniso met 10,9%, voortbouwend op al een sterke stijging van 36,2% in het voorgaande jaar. Buiten China presteerde het bedrijf zelfs nog beter, met een omzetstijging van 41,9%. Buitenlandse markten waren in het afgelopen jaar goed voor 39,4% van de totale groepsomzet. De ambitieuze expansie (het aantal vestigingen buiten China oversteeg intussen denbsp;3.000) onderstreept het streven van het bedrijf om uit te groeien tot een “super brand” in de wereldwijde retail.

De brutowinst steeg vorig jaar met 34% naar 1,5 miljard euro, terwijl de operationele winst met 17,6% toenam tot 670 miljoen euro. Financieel directeur Eason Zhang wijst erop dat de brutomarge inmiddels acht kwartalen op rij is verbeterd.

Tegen zo’n achtergrond heeft Zhang er ook alle vertrouwen in dat Miniso de groeidoelstellingen zal blijven halen. Dit jaar zet de keten vooral in op verdere optimalisatie van de omzet per winkel, door de winkelinrichting en het assortiment te verbeteren. Tegelijkertijd streeft Miniso naar een hoger rendement per winkel door scherpere kosten- en margebeheersing.

Meer over... Vrije tijd
Zie meer
  • icon
    Vrije tijd12 december, 2025
    Fietsen Wildiers onttroont Bike Republic als Belgisch marktleider

    Met de overname van branchegenoot Raida wordt Fietsen Wildiers de grootste fietswinkelketen van België, met 35 vestigingen. De Belgische fietsenmarkt blijft ondanks die consolidatiebeweging nog wel versnipperd.

  • icon
    Vrije tijd11 december, 2025
    Waarom Decathlon City de stadsklant opzoekt

    Met een spoedhersteldienst voor fietsen, een snelle click & collect service en een focus op zes stadssporten wil Decathlon City de Brusselaars en pendelaars in beweging krijgen. Straks mogelijk ook in andere steden.

  • icon
    Vrije tijd11 december, 2025
    “Kidults” al goed voor vijfde van de omzet bij King Jouet

    King Jouet groeit harder dan de markt dankzij de opmars van ‘kidults’: volwassenen die speelgoed voor zichzelf kopen zijn al goed voor 21% van de volledige omzet in België. Dit jaar groeide de keten tot nu toe met 9%.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN