RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Action tilt omzet over anderhalf miljard euro

icon
Wonen30 april, 2015

108 winkels erbij in 2014

“Samen is het ons gelukt om ook in 2014 een sterke groei in omzet en resultaat te realiseren”, laat een tevreden CEO Ronald van der Mark weten. “In 2013 kwamen we uit boven de magische grens van 1 miljard euro omzet en die stijgende lijn hebben we in 2014 doorgezet. De omzet kwam uit op ruim 1,5 miljard euro.”

 

Die omzetgroei met 30% is hoofdzakelijk te danken aan een flinke expansie, al was er ook een mooie omzetgroei met 7% in de winkels die al langer dan 12 maanden draaien: “We zijn in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk met 108 winkels gegroeid. Hierdoor, en door de opening van ons distributiecentrum in Echt, hebben we ruim 5.000 nieuwe banen gecreëerd.” Action telt intussen 514 winkels in vier landen.

 

Nederland +15%, België +46%

In Nederland, waar Action 324 winkels telt (dat zijn er 21 meer dan in 2013), klom de omzet met 15% tot boven het miljard euro (1.043 miljoen euro). In België ging de omzet zelfs 46% hoger tot 292 miljoen euro. De retailer opende er 25 nieuwe vestigingen en zit nu aan een totaal van 93 winkels.

 

Ronald van der Mark wil dit jaar op hetzelfde elan doorgaan. Hij koestert de “ambitie om in 2015 meer winkels te openen dan in 2014. Omdat Action relatief al veel winkels heeft in Nederland en België zullen de meeste winkels geopend worden in Frankrijk en Duitsland.” In die twee landen zijn er nu respectievelijk 52 en 45, goed voor een omzet van 90 en 82 miljoen euro. 

 

Om die groei te kunnen faciliteren, start Action dit jaar met de realisatie van een derde distributiecentrum, op zo’n 50 km van de Franse hoofdstad Parijs. Dat nieuwe distributiecentrum moet in de eerste helft van 2016 operationeel zijn en zal “zowel bestaande als nieuw te openen winkels in Frankrijk” bevoorraden.

 

Action kondigt meteen ook de komst aan van Frederik Lotz als nieuwe CFO. De 46-jarige Deen was de voorbije vijf jaar CEO van de Zweeds-Deense zuivelcoöperatie Arla en start op 24 augustus aan zijn nieuwe job.

 

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en drie miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    Ikea Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN