RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

CASA haalt 2% online omzet

icon
Wonen18 juni, 2019

Sinds de lancering van thuislevering vorig jaar haalt CASA internationaal 2% omzet online. De interieurketen breidt daarom ook het webshopassortiment voor thuislevering uit.

 

Doel is bereikt

Een jaar geleden startte de interieurketen ook met thuislevering voor grotere artikelen in de webshop. Voordien was er alleen een afhaaloptie, maar al snel maakten zowel klanten als de winkels duidelijk dat er vraag was naar (gedeeltelijke) thuislevering. Sindsdien is de service beschikbaar in België, Frankrijk, Luxemburg, Spanje, Italië en Nederland.

 

Het vooropgestelde doel, om een totale online omzet van 2% te behalen, is bereikt. Dit voorjaar liepen dan ook tests om nog extra assortiment voor thuislevering toe te voegen en ook in zullen er nog nieuwe productcategorieën bij komen. “Zo wordt de webshop stap voor stap verder uitgebouwd, getest en telkens opnieuw geëvalueerd vooraleer verder te groeien”, klinkt het. Ondertussen worden ook stappen gezet de optimalisatie van het verzendproces, met onder meer betere verpakkingen en snellere doorlooptijd voor leveringen. CASA merkt bovendien behoefte aan specifieke leveringscondities voor elk land.

 

De online ontwikkelingen passen binnen de vernieuwde commerciële strategie, CASA 20.20, waarmee de keten opnieuw wil aanknopen met groei na moeilijke jaren.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen4 augustus, 2025
    [In Beeld] IKEA Gent vernieuwt showroom op maat van Oost- en West-Vlaamse gezinnen

    Na tien maanden verbouwen heropende IKEA vandaag zijn vernieuwde showroom in Gent. De retailer hield daarbij rekening met de wensen en voorkeuren van lokale klanten.

  • icon
    Elektro1 augustus, 2025
    Ikea gaat unieke samenwerking aan met Best Buy in VS

    Ikea doet iets heel ongewoons in de Verenigde Staten: de meubelretailer opent er voor het eerst shop-in-shops, in tien winkels van elektronicaketen Best Buy. Het is pas de tweede markt ooit waar Ikea met een andere retailer samenwerkt.

  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen28 juli, 2025
    Maisons du Monde ziet eerste lichtpuntjes

    Maisons du Monde moest in de eerste helft van 2025 opnieuw forse omzetdalingen incasseren. Toch ziet de Franse woonwinkelketen nu ook de eerste tekenen van een voorzichtig herstel.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Algemeen15 juli, 2025
    Waarom Shopify AI-bots tegenhoudt aan de kassa
  • icon
    Algemeen31 juli, 2025
    Blokker-eigenaar Roland Palmer ziet potentieel voor 200 winkels
  • icon
    Food23 juli, 2025
    Lotus Bakeries daagt Holie’s voor de rechter wegens suikerscore
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN