RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Woonketen JYSK haalt recordomzet van 2,16 miljard

icon
Wonen17 september, 2018

De Scandinavische woonwinkelketen JYSK bereikte vorig boekjaar een omzet van 2,16 miljard euro: een record voor de groep. Vooral de sterke groei in het aantal klanten valt CEO Jan Bøgh op.

 

6,7 miljoen nieuwe online en offline klanten

De JYSK-winkels (inclusief 82 nieuwe winkels) kregen 6,7 miljoen nieuwe klanten over de vloer in het gebroken boekjaar 2017/18: “We hebben opnieuw bewezen dat er nog steeds veel potentieel is om meer klanten naar onze fysieke winkels te trekken. Daarom blijft de opening van nieuwe winkels een belangrijk onderdeel van onze strategie, terwijl we tegelijkertijd ons online platform ontwikkelen om onze klanten zoveel mogelijk mogelijkheden en zoveel mogelijk flexibiliteit te bieden, “zegt Bøgh.

 

Het gaat om een “mix van extra klanten in de fysieke winkels en nieuwe online klanten”, aldus de topman van JYSK, dat 1.249 winkels in twintig landen heeft. De toekomstige winnaars in retail zullen volgens hem dan ook de bedrijven zijn die de verschillende verkoopkanalen weten te combineren op een manier die de best mogelijke klantreis biedt.

 

Concurrentiestrijd om werknemers

JYSK blijft daarom investeren in alle onderdelen van het bedrijf. Zo rolde het vorig jaar een nieuw winkelconcept uit en moet ook de online klantenreis beter en handiger worden. Het Deense bedrijf investeerde ook sterk in de logistieke infrastructuur: de uitbreiding van het distributiecentrum in Uldum in Denemarken is klaar en binnenkort gaat ook een nieuw distributiecentrum in Bulgarije in gebruik.

 

Verder ziet JYSK nog een heuse ‘war on talent’: “Een van de redenen waarom JYSK het goed doet, is natuurlijk dat we een groeiende economie zien in de landen waar onze winkels zijn gevestigd. Dit betekent ook dat de werkloosheidscijfers erg laag zijn en dat er veel concurrentie is om de beste werknemers aan te trekken. We moeten ons dus blijven concentreren op het werven en ontwikkelen van onze medewerkers”, aldus Bøgh.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • Maisons du Monde
    icon
    Wonen28 juli, 2025
    Maisons du Monde ziet eerste lichtpuntjes

    Maisons du Monde moest in de eerste helft van 2025 opnieuw forse omzetdalingen incasseren. Toch ziet de Franse woonwinkelketen nu ook de eerste tekenen van een voorzichtig herstel.

  • icon
    Wonen14 juli, 2025
    Ikea: stadswinkels werken niet, klanten willen balletjes en vaste route

    Ikea gaat weer voor schaal en keert terug naar zijn mastodont-wortels: de woonwinkelketen zegt kleine stadswinkels vaarwel, maar gooit zijn gewicht in de strijd met prijsverlagingen om marktaandeel te veroveren.

  • icon
    Wonen9 juli, 2025
    [Interview] “Onze unieke winkelervaring biedt shoppers ademruimte” (Mikkel Grene, Søstrene Grene)

    De komende twee jaar wil Søstrene Grene groeien van 340 naar 500 winkels in Europa. De succesfactoren volgens CEO Mikkel Grene: het combineren van een zintuiglijke winkelervaring met toegankelijke prijzen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN