RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Maisons du Monde heeft grote expansieplannen

icon
Wonen25 juni, 2019

Maisons du Monde heeft ambitieuze plannen bekendgemaakt: tegen 2024 wil de meubel- en decoratieketen haar omzet verdubbelen tot twee miljard euro.

 

Omnichannelaanpak versterken

Om dat doel te bereiken wil de Franse keten in de eerste plaats haar succesvolle omnichannelstrategie nog versterken: online en offline activiteiten zullen verder geïntegreerd worden. In 2024 moet 30 tot 35 % van de inkomsten uit online verkopen komen. De retailer voorziet in de komende vijf jaar ook 80 tot 100 nieuwe winkels, waarvan het merendeel buiten Frankrijk zal liggen.

 

De toeleveringsketen zal verder geoptimaliseerd worden ter ondersteuning van de online groei en internationale expansie, met onder andere een nieuw distributiecentrum van 65.000 m² in Noordwest-Frankrijk dat in 2021 operationeel moet zijn.

 

Marktplaats

Volgend jaar lanceert het bedrijf ook een eigen marktplaats: het uitgebreidere aanbod moet meer bezoekers naar het platform lokken, waardoor ook de merkbekendheid zal toenemen. Maisons du Monde verwacht dat de verkopers op het platform een bruto handelswaarde van 160 tot 180 miljoen euro zullen genereren tegen het eind van het vijfjarenplan.

 

In de Verenigde Staten moet de groei vooral komen van het onlangs overgenomen Mondani. In 2024 zou de omzet van het bedrijf rond de 200 miljoen dollar (175 miljoen euro) moeten uitkomen. Om dat doel te bereiken gaat het winkelnetwerk van 13 naar meer dan 50 vestigingen en wordt het assortiment sterk uitgebreid.

Meer over... Wonen
Zie meer
  • icon
    Wonen25 juni, 2025
    Interieurketen Rivièra Maison valt om na jaren van verlies

    De Nederlandse woonwinkelketen Rivièra Maison is failliet verklaard. Het familiebedrijf, bekend om zijn landelijke stijl, kampte al enkele jaren met financiële problemen. Zeven fysieke winkels en zo'n 300 medewerkers zijn getroffen.

  • icon
    Wonen23 juni, 2025
    Søstrene Grene breidt uit naar Zuid- en Oost-Europa

    Søstrene Grene zet stevig in op expansie en innovatie. Tegen 2027 wil de Deense retailketen 500 vestigingen tellen in Europa. Italië en Polen worden nu aan de groeiplannen toegevoegd.

  • icon
    Wonen12 juni, 2025
    Casa valt nu ook in Frankrijk om

    Casa is nu ook in Frankrijk in gerechtelijke vereffening. De interieurketen hoopte op een overname, maar dat is niet op tijd gelukt. Zo'n 700 banen en 143 winkels gaan verloren.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN