RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags overname
  • Bedrijven MadeTrouva
  • Onderwerpen E-commerceOvername
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

icon
Wonen9 mei, 2022

Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over. Met de acquisitie van die gecureerde marktplaats voor zelfstandige boetieks wil Made zich verder ontwikkelen tot design- en lifestylemarktplaats.

Made gaat voor platformstrategie

Na een dure beursgang vorig jaar en door terughoudende consumenten dit jaar zoekt interieurmerk Made nieuwe groeimogelijkheden. De Britse onlinespeler ziet met name heil in een platformstrategie, waarbij ook externe merken en ontwerpers producten via zijn marktplaats kunnen aanbieden. Het bedrijf liet eerder dit jaar al weten het assortiment zo uit te breiden van 9.500 naar minstens 11.500 SKU’s.

Het zullen er wellicht nog een pak meer worden, nu Made daad bij woord voegt en de Britse onlinemarktplaats Trouva overneemt. Die stelt zich voor als een gecureerd platform met een assortiment van zelfstandige boetieks en merken. Het platform verkoopt woon- en lifestyleproducten, maar ook mode en verzorgingsartikelen.

Bereik en logistieke capaciteit

“Trouva’s assortiment is een uitstekende aanvulling op ons designgedreven aanbod van ‘homeware’ en is een geweldige strategische match voor Made nu we doorgaan met het verbeteren van ons marktplaatsaanbod. Deze overname stelt ons in staat om onze groeistrategie aanzienlijk te versnellen door ons assortiment en ons bereik uit te breiden”, zegt Made-CEO Nicola Thompson tegenover Retail Gazette.

Aan de voorkant blijft Trouva opereren als een zelfstandig merk onder leiding van het huidige managementteam, aan de achterkant zorgt Made voor de technologische integratie van beide bedrijven. Made zal kunnen profiteren van de logistieke capaciteit van Trouva, waardoor het op eigen investeringen kan besparen. Dit jaar dacht Made 15 tot 20 miljoen pond te moeten uitgeven aan nieuwe magazijnen, maar dat zou nu twee miljoen pond minder worden. Hoeveel de overnamesom bedraagt is niet bekend.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen16 mei, 2025
    Franse outletketen legt de hand op voorraad failliet Casa

    NOZ, een outletretailer met 339 winkels en drie miljoen klanten per maand in Frankrijk, heeft de voorraad van de failliete decoratieketen Casa overgenomen.

  • icon
    Wonen15 mei, 2025
    Ikea Nederland heeft nieuwe CEO

    Op 1 september krijgt IKEA Nederland een nieuwe topman: de Oostenrijker Walter Kadnar komt over van de Duitse tak van de meubelretailer. Hij volgt Alessandra Zini op, die in januari overleed.

  • icon
    Wonen14 mei, 2025
    Dille & Kamille heeft eerste Franse winkel geopend

    Woensdagochtend opende Dille & Kamille een winkel in het centrum van Nantes. De Nederlandse retailer test het potentieel op de Franse markt in samenwerking met lokale franchisepartners.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN