De Heilige Drievuldigheid in retail op RetailDetail Congress

28 maart 2017 in Algemeen

Peter Decuypere brengt met zijn Holy Trinity Method een verrassende nieuwe kijk op marketing, zeker voor retailers. De voormalige pionier in muziekfestivals staat er ondertussen zelf mee op de podia, zo ook op RetailDetail Congress 2017. 

 

Retailers zien groei in eerste kwartaal

28 maart 2017 in Algemeen

Retailers in de meeste branches zien dit eerste kwartaal verkopen en omzet groeien. Met name bouwmarkten, woonwinkels, drogisterijen en online retail hebben een forse toename. Motor van de groei is het hoge consumentenvertrouwen.

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

28 maart 2017 in Food

Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.

Tesco treft schikking na boekhoudschandaal

28 maart 2017 in Food

De Britse supermarktketen Tesco heeft een schikking getroffen in verband met het boekhoudschandaal uit 2014, waarbij de keten de winstverwachtingen fors overdreef. Het gaat nu een boete van 129 miljoen pond (149 miljoen euro) neertellen.

Kijkshop gaat twintig winkels sluiten

28 maart 2017 in Algemeen

Winkelketen Kijkshop gaat twintig van zijn in totaal 87 filialen in Nederland sluiten. De eerste winkels sloten de voorbije weken trouwens al de deuren. Kijkshop deed eerder ook al een aantal winkels van de hand, in een poging om gezonder te worden.

Forse groei voor Rosada Fashion Outlet

28 maart 2017 in Algemeen

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft er een bijzonder goed jaar op zitten. Zo kan het pronken met de grootste omzetstijging sinds de opening van het outletcenter en steeg ook het aantal bezoekers met 15 procent.

HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

28 maart 2017 in Food

De maaltijdboxen van HelloFresh waren tot nu toe enkel online te vinden, met hier en daar een uitzondering in een pop-up store, maar daar komt nu verandering in. Het bedrijf gaat zijn boxen immers aanbieden in de filialen van supermarktketen Sainsbury’s.

Deli XL wordt in juni Bidfood

27 maart 2017 in Food

Groothandel Deli XL verandert op 12 juni zijn naam in Bidfood. Zo wil het bedrijf een meer internationale uitstraling creëren. Vorige week werd alvast de eerste truck met de nieuwe naam en de nieuwe slogan onthuld.

Handelaars Roermond niet bestand tegen concurrentie outletcenter

27 maart 2017 in Algemeen

Het outletcenter in Roermond wordt volgende maand opnieuw uitgebreid met vijftig nieuwe winkels en restaurants. Ondertussen zeggen de handelaars in de binnenstad niet meer bestand te zijn tegen de grote concurrentie.

Bol.com pakt verkopers van namaak aan

27 maart 2017 in m-Tail

Bol.com gaat verkopers van namaakproducten van zijn verkoopplatform weren. Het online warenhuis heeft twintig verkopers een officiële waarschuwing gestuurd en drie partijen werden met onmiddellijke ingang van het platform verwijderd.

Food

Picnic haalt 100 miljoen euro extra op

Online supermarkt Picnic heeft een nieuwe investering van in totaal 100 miljoen euro opgehaald bij vier investeringsfondsen van rijke Nederlandse families. Het geld zal gebruikt worden om de expansie van het bedrijf te ondersteunen.

  • Tesco treft schikking na boekhoudschandaal

    De Britse supermarktketen Tesco heeft een schikking getroffen in verband met het boekhoudschandaal uit 2014, waarbij de keten de winstverwachtingen fors overdreef. Het gaat nu een boete van 129 miljoen pond (149 miljoen euro) neertellen.

  • HelloFresh nu ook te vinden in de supermarkt

    De maaltijdboxen van HelloFresh waren tot nu toe enkel online te vinden, met hier en daar een uitzondering in een pop-up store, maar daar komt nu verandering in. Het bedrijf gaat zijn boxen immers aanbieden in de filialen van supermarktketen Sainsbury’s.

  • Deli XL wordt in juni Bidfood

    Groothandel Deli XL verandert op 12 juni zijn naam in Bidfood. Zo wil het bedrijf een meer internationale uitstraling creëren. Vorige week werd alvast de eerste truck met de nieuwe naam en de nieuwe slogan onthuld.

lees verder

Mode

Costes opent twee nieuwe winkels in Arnhem

Het modemerk Costes, onderdeel van dezelfde groep als The Sting, opent in Arnhem twee nieuwe winkels. Vorige week is al een nieuwe boetiek geopend aan de Rijnstraat in de stad en op 1 april komt er een Costes Men aan de Ketelstraat.

  • Modemerk Stefanel opent eerste Belgische winkel

    Het modemerk Stefanel heeft in Antwerpen zijn eerste Belgische winkel geopend, in winkelstraat Hopland. Met de opening van de winkel zet het Italiaanse merk zijn expansie in Noord-Europa en de Benelux verder.

  • Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

    De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

  • Sterke groei voor modemerk Ted Baker

    Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

lees verder
Back to top