Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

21 april 2017 in m-Tail

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Danone kampt met dalende volumes

21 april 2017 in Food

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Apple gaat voor 100% hergebruik en recycling

20 april 2017 in Elektronica

Het Amerikaanse technologieconcern Apple heeft zich tot doel gesteld om “op een dag” alleen nog gerecycleerde materialen te gebruiken voor de fabricatie van zijn toestellen. Dat blijkt uit het jaarlijkse milieurapport dat Apple zopas publiceerde.

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20 april 2017 in Algemeen

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Klanten bol.com kunnen kiezen voor bezorgabonnement

20 april 2017 in m-Tail

Bol.com neemt een voorbeeld aan Amazon en lanceert een eigen bezorgabonnement voor Nederlandse klanten. Voor 14,99 euro per jaar worden meer dan 300.000 artikelen in de webshop altijd gratis aan huis geleverd.

Circulaire economie zet retail op zijn kop

20 april 2017 in Algemeen

Nederland wil in 2050 volledig circulair zijn. Dat betekent dat producten en de energie die nodig is om deze te produceren, grotendeels hernieuwbaar zijn. Voor alle value chain partners, de retail incluis, zal deze nieuwe economie aangrijpende gevolgen hebben.

Laatste kans op tickets voor RetailDetail Congress 2017

20 april 2017 in Algemeen

Bent u klaar voor het RetailDetail Congress 2017 volgende week donderdag? Oprichter Jorg Snoeck zeker: “Al meer dan 400 retailers en merken zijn ingeschreven. Een gouden raad: wees er op tijd bij, want we sluiten binnenkort af!”

'App-restaurant' Pinchos komt naar Nederland

20 april 2017 in Food

De Zweedse formule Pinchos wil naar Nederland komen. Het concept draait rond een app, waarmee klanten hun tapas kunnen reserveren, bestellen en betalen.

Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

20 april 2017 in Food

Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

Desinvesteringen drukken op omzet Nestlé

20 april 2017 in Food

De omzet van Nestlé is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,4% gestegen naar 21 miljard Zwitserse frank (19,6 miljard euro). De autonome groei was wel 2,3%, maar die werd gedrukt door wisselkoerseffecten en desinvesteringen.

Food

Danone kampt met dalende volumes

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

  • 'App-restaurant' Pinchos komt naar Nederland

    De Zweedse formule Pinchos wil naar Nederland komen. Het concept draait rond een app, waarmee klanten hun tapas kunnen reserveren, bestellen en betalen.

  • Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

    Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

  • Desinvesteringen drukken op omzet Nestlé

    De omzet van Nestlé is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,4% gestegen naar 21 miljard Zwitserse frank (19,6 miljard euro). De autonome groei was wel 2,3%, maar die werd gedrukt door wisselkoerseffecten en desinvesteringen.

lees verder

Mode

Primark groeit enkel dankzij nieuwe winkels

De omzet van de Ierse modeketen Primark is de voorbije zes maanden met meer dan 20% gegroeid, maar dat was enkel dankzij de opening van heel wat nieuwe winkels en positieve wisselkoerseffecten.

  • C&A lanceert 'cradle-to-cradle' collectie

    Modeketen C&A brengt in juni een collectie 'Cradle to Cradle Certified Gold' T-shirts op de markt. Die zijn zodanig ontworpen dat ze volledig gerecycleerd of hergebruikt kunnen worden en kunnen volgens C&A zelfs gewoon op de composthoop.

  • Zalando zet ook in 2017 groei verder

    Ook in het eerste kwartaal van 2017 blijft de Duitse online modewinkel Zalando lustig verder groeien. Volgens de voorlopige cijfers is er weer sprake van een omzetstijging van meer dan 20%, een doel dat het bedrijf ook over het volledige jaar wil behalen.

  • Nieuw financieel hoofd voor Michael Kors

    Het Amerikaanse modehuis Michael Kors heeft in Thomas J. Edwards een nieuwe CFO gevonden. Hij volgt in die functie Joseph B. Parsons op, die in augustus na dertien jaar het bedrijf verlaat. Toch gaat Edwards wel al onmiddellijk aan de slag.

lees verder
Back to top