DRU maakt koelkasten sexy.

altEr zijn zo van die bedrijven wier klanten heimelijk wensen dat het hun “best kept secret” blijft.  Ongetwijfeld hoort de producent van koeldisplays DRU International in dit rijtje thuis. Zonder veel bombarie en in de luwte van het blitse marketing-gedruis, verzet DRU reeds meer dan 22 jaar bakens in de wereld van de second placement impuls-koelers.

 

DRU behoort tot een grote industriële groep, en ondanks haar Belgische roots, vonden de producten hun weg over heel  Europa en de wereld. Vanwaar deze discretie en vanwaar de geringe aandacht voor België ? “U laat het uitschijnen alsof er kwaad opzet achterzit”, lacht Christophe Marynissen, sinds enkele jaren gedelegeerd bestuurder van DRU International, “maar toch is het  inderdaad zo dat onze marketing koelers zeer gegeerd zijn in de grotere economische entiteiten als Duitsland,  Spanje, Italië,  Nederland  en ga zo maar door. En als de vraag blijft aantrekken in deze markten, dan moet je alle zeilen bijzetten om hieraan te voldoen”.

 

We wandelen met Evelien Aernaudts, Sales Manager, door de showroom van DRU en altmeteen wordt alles duidelijk: er staan impuls-koelers met branding van zowat alle grote internationale en lokale merken, en dit uitgedost in verschillende talen en uitvoeringen. De showroom is eigenlijk een verzameling van alle mogelijke merken en producten die in Europa verkocht  worden.  “We zijn echt kind aan huis bij vrijwel alle marketing en sales afdelingen”, vertelt Evelien,  “onze  display koelers dragen bij tot de activering van de consument op de winkelvloer, het is een schakel in het hele verhaal. Maar vergis u niet: de koelers voldoen aan alle wettelijke vereisten en hebben alle relevante keuringscertificaten”.

 

DRU heeft in al deze jaren voornamelijk stijl, design en creativiteit gebracht in de anders vrije saaie wereld van “de koelkast”. Gekoelde displays van DRU zijn duidelijk niet louter functioneel – het koel houden van waren – maar spelen een actieve rol in de  commerciële en promotionele sfeer waarin een merk zich aan de consument wenst te presenteren. DRU gekoelde displays brengen de campagne en boodschap tot in elke hoek van een verkooppunt, met behoud van kwaliteit  én integriteit van het product.

 

“Kwaliteit nemen we bij DRU zeer ernstig”, gaat Christophe Marynissen verder, “Het is trouwens een bewuste keuze van DRU om de productie zoveel mogelijk in België/Europa te houden:  kwaliteit, korte aanvoerlijnen en snelle doorloop van idee tot productie zijn sterke troeven die klanten ten volle weten te waarderen, en ook uitspelen in hun voordeel.”  DRU is gevestigd  te Grobbendonk (Herentals Industrie) en beschikt hier over goed uitgeruste productie- en stockagefaciliteiten die samen meer dan 7.000m² omvatten.

 

altHet kwam plots in ons op dat dit zo’n product is dat je wel kent, maar waarvan je je nooit afvraagt wie het maakt. En dan vind je zoiets in België. “We zitten in een niche”, geeft Evelien Aernaudts toe, “maar dat is  geen hangmat.  DRU moet zich permanent bewijzen en door service, betrouwbaarheid en design haar leidende plaats in de niche blijven opeisen”. Christophe Marynissen treedt dit bij: “We leveren evenveel inspanningen op het gebied van ecologie, energiebehoud en verantwoord ondernemen als  in design, vormgeving en perfecte werking.  Koeling zal nooit de planeet redden, maar we kunnen de impact verkleinen en toch kwaliteit en (voedsel)veiligheid blijven garanderen. En dit alles in de juiste look.”  Evelien Aernaudts hamert ook op kwaliteit en duurzaamheid als bewuste keuze:  “Wij maken geen wegwerp-koelers!”

 

Tot slot willen we nog graag weten wat de nabije toekomstplannen zijn van DRU. “Op de beurs Intermopro te Düsseldorf  (Duitsland) in september  stellen we maar liefst 4 nieuwe modellen voor”, begint Evelien Aernaudts, “en in de maanden daarna, tot een stuk in 2011, lanceren we geregeld nieuwe toepassingen en applicaties”.  “We hebben ons  ook ten stelligste voorgenomen’, pikt Christophe Marynissen in, “om DRU definitief in België op de kaart te zetten.”

U zal  de naam DRU ongetwijfeld de komende maanden nog horen vallen.

 

Voor wie niet kan wachten, neem een kijkje op www.dru.be.    

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

19/04/2016

Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn.

Heikki Haldre: “De juiste maat is dubbele winst”

04/06/2014

“Een kwart van de kleding die online wordt besteld, wordt teruggestuurd door de consument. In 70% van de gevallen is dat omdat de maat niet correct is en niet omdat er een probleem is met de kwaliteit van het artikel”, zegt Heikki Haldre, medeoprichter en CEO van Fits.me.

25 praktische tips om e-mailadressen te verzamelen

03/06/2014

(publireportage) Er zijn talloze manieren om zelf e-mailadressen te verzamelen. Toch weten veel bedrijven niet hoe ze dit goed, en volgens de wetgeving, moeten aanpakken. Om te helpen, heeft MailPlus 25 praktische tips op een rij gezet.

Casebundel “Succesvolle e-mailmarketing”

28/05/2014

(publireportage) De nieuwe bundel van Blinker biedt drie inspirerende cases over de inzet van e-mailmarketing in verschillende branches. Hun grote overeenkomst? Bij elk van hen draagt e-mailmarketing meetbaar bij aan het realiseren van de doelstellingen.

12 inspirerende voorbeelden van e-mailmarketing

24/04/2014

(publireportage) E-mailmarketing is veel meer dan alleen een nieuwsbrief versturen: marketingbureau Blinker heeft daarom 12 inspirerende praktijkvoorbeelden uitgewerkt, die geïnteresseerden langs de verschillende toepassingen van e-mailmarketing leiden.

Back to top