Eerste Nederlandse keten in Rodeo Drive. | RetailDetail

Eerste Nederlandse keten in Rodeo Drive.

Het Nederlandse modemerk G-Star heeft een absolute primeur. Als eerste Nederlandse retailer krijgt het merk een eigen winkel in de prestigieuze winkelstraat Rodeo Drive in Los Angeles.

 

Rodeo Drive is de locatie waar de  'rich and famous' uit Hollywood hun inkopen doen. De winkellocatie speelt ook een belangrijke rol in talloze tv-series, films en realityprogramma's uit Noord-Amerika. G-Star krijgt daar een plekje tussen andere topmerken als Chanel, Gucci en Prada. Het wordt de derde winkel van G-Star in Los Angeles.

 

Voor de gelegenheid wordt de winkel als RAWdeo Drive omgedoopt. G-Star is sowieso aan de weg aan het timmeren in de VS. Zo wordt de nieuwe collectie getoond tijdens de Fashion Week in York.

Het Nederlandse modemerk G-Star heeft een absolute primeur. Als eerste Nederlandse retailer krijgt het merk een eigen winkel in de prestigieuze winkelstraat Rodeo Drive in Los Angeles.

 

Rodeo Drive is de locatie waar de  'rich and famous' uit Hollywood hun inkopen doen. De winkellocatie speelt ook een belangrijke rol in talloze tv-series, films en realityprogramma's uit Noord-Amerika. G-Star krijgt daar een plekje tussen andere topmerken als Chanel, Gucci en Prada. Het wordt de derde winkel van G-Star in Los Angeles.

 

Voor de gelegenheid wordt de winkel als RAWdeo Drive omgedoopt. G-Star is sowieso aan de weg aan het timmeren in de VS. Zo wordt de nieuwe collectie getoond tijdens de Fashion Week in York.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.