Ikea Zwolle vernieuwde winkel | RetailDetail

Ikea Zwolle vernieuwde winkel

Ikea Zwolle vernieuwde winkel

De winkel van Ikea in Zwolle is helemaal heropend: uitgebreid met 2500 artikelen, een nieuw restaurant en een bemande speelplek voor kinderen dient de vestiging als test voor toekomstige winkelformats. 

Innoveren op de winkelvloer

De vestiging in Zwolle wil zich met innovaties op de winkelvloer nog beter aanpassen aan de wensen van de klanten. “Ikea Zwolle is een testvestiging voor toekomstige winkelformats”, licht tijdelijk storemanager Camilla Ståhl toe. “De afgelopen twee jaar is gebleken dat in de praktijk veel innovaties heel goed werken – zoals de gevarieerdere en desgewenst snellere winkelroute, maar ook een aantal dingen minder goed.”

 

“We hebben daarom goed geluisterd naar onze klanten en hun wensen tot uitvoering gebracht. Zo kunnen kinderen van drie tot en met negen jaar nu spelen in de nieuwe speelplek Öland, is de winkel uitgerust met een gloednieuw restaurant en is het assortiment uitgebreid met 2500 nieuwe producten.” Restaurants worden steeds belangrijker voor de Zweedse woonformule.

 

Investeren in duurzaam

Ikea Zwolle opende twee jaar geleden als meest duurzame Ikea-locatie van Nederland. De voorzieningen die zijn gericht op het beperken van energieverbruik, zijn in lijn met de doelstelling van Ikea om in 2020 wereldwijd volledig energieneutraal te zijn. Het verbruik van Ikea Zwolle is na twee jaar 30% lager dan het gemiddelde verbruik van Ikea-winkels.

 

De vestiging heeft onder andere 5500 zonnepanelen en negen windmolens op het winkeldak en een geavanceerd warmtekoudeopslagsysteem. De winkel, parkeergarage en het terrein worden verlicht met uitsluitend ledverlichting. 

 

De Zweedse formule legt sterk de nadruk op duurzaam. Zo heeft Ikea sinds 2009 al 1,5 miljard euro geïnvesteerd in wind- en zonne-energie en gaat de onderneming in de toekomst nog eens fors in duurzaamheid investeren.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Ophef over mishandelde eenden in Nederlandse fokkerijen

05/07/2018

In sommige Nederlandse fokkerijen worden eenden structureel mishandeld, blijkt uit beeldopnames van dierenrechtenorganisatie Animal Rights. De beelden, die het vangen en vervoeren van eenden voor consumptie tonen, zijn heel naar, vindt ook voedselautoriteit NVWA.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.