RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kim Evenepoel
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Action waagt zich dieper in e-commercebad: na click&collect nu echte webshop in Nederland

icon
Algemeen23 juni, 2021

Koopjesketen Action start een nieuw experiment in e-commerce. Na een eerste avontuur met een click&collect-dienst in coronatijden, lanceert de groep nu een webwinkel. Al is het ook hier voorzichtigheid troef: het gaat om een proef die tot het einde van het jaar loopt, met een beperkt aanbod van artikelen die je niet in de winkels kan vinden. De test loopt ook enkel in Nederland.

 

Terughoudend met e-commerce

Action heeft zich altijd terughoudend opgesteld op het vlak van e-commerce. De keten werkt met flinterdunne marges. Dan is het geen evidentie om zowel de IT-investeringen te doen als een logistieke machine op poten te zetten zonder die marges (en nog wat meer) op te offeren.

 

De eerdere experimenten met click&collect waren dan ook eerder ingegeven door noodzaak. Geconfronteerd met lockdowns en verplichte winkelsluitingen moest Action wel iets doen. Maar het was ontegensprekelijk met lange tanden. De dienst werd niet uitgerold in alle winkels, en de keten benadrukte telkens weer dat er geen plannen waren om het systeem algemeen uit te rollen.

 

Niet in België

En ook nu blijft het bij een experiment. Tot het einde van het jaar zal Action in de webshop “enkele artikelen” aanbieden die niet in de winkels te verkrijgen zijn. Klanten krijgen een week de tijd om een van die artikelen online te bestellen. Voor de thuislevering, binnen 3 tot 5 werkdagen, wordt 3,99 euro aangerekend.

 

De test blijft ook beperkt tot Nederland, bevestigt een woordvoerder aan RetailDetail. “We willen echt eens testen of een webshop iets voor ons is”, klinkt het. Al is er enige overlap: zo zal Action in Nederland een tent in de vorm van een Volkswagen-busje aanbieden in de webshop, maar diezelfde tent zal in België wel in de winkels te krijgen zijn in de vorm van een zogenaamde weekdeal.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Omzetgroei Action vertraagt (maar blijft imposant)

    In het eerste halfjaar van 2025 zag Action zijn omzet met 17,9% groeien naar 7,3 miljard euro. Die groei kwam er vooral dankzij winkelopeningen, al was er ook een vergelijkbare groei met 6,8%.

  • icon
    Algemeen23 juli, 2025
    Waar staat Galeria, een jaar na de doorstart?

    Een jaar geleden kon de Duitse warenhuisketen Galeria zijn insolventieprocedure beëindigen en doorstarten onder nieuwe eigenaars: de Amerikaanse investeerder NRDC en de Duitse ondernemer Bernd Beetz. Ligt de retailer op koers?

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Wonen25 juni, 2025
    Interieurketen Rivièra Maison valt om na jaren van verlies
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN