RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pascal Sabbe
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Meer dan ooit is het van belang de juiste man of vrouw aan het roer te hebben

icon
Algemeen25 juni, 2021

(Publireportage) De uitdagingen zijn groot binnen AgriFood en FMCG: globale voedselschaarste, druk op de productiviteit, vraag naar gezondere alternatieven, nood aan verduurzaming en samenwerking over alle schakels van de voedselketen. Dat vraagt om de beste professionals, maar die talenten zijn schaars. Hoe vind je die vandaag?

 

Gespecialiseerd

Vaak gaan bedrijven zelf op zoek naar dé geschikte kandidaat of ze nemen een algemeen selectiebureau onder de arm.  Die handelswijze kent zijn beperkingen. Het juiste toptalent vinden en aanwerven is specialistenwerk. Het vraagt om een doorgedreven begrip van de uitdagingen in de sector en van de specifieke doelstellingen en cultuur van de organisatie.  High Touch, Executive Search – from field to fork, is zo’n gespecialiseerd bureau.

 

Inspelen op veranderingen

Eric Derie, senior partner bij High Touch, weet er alles van: “In de VUCA (*) wereld van vandaag moeten de actoren in de voedingsindustrie en Retail zich continu blijven heruitvinden.  Thema’s als duurzaamheid, voedselveiligheid, circulaire economie, procesoptimalisatie en digitalisatie hebben vandaag andere implicaties en vereisen andere invullingen dan pakweg vijf jaar geleden.  De uitdaging bestaat erin om in deze context de juiste expertise en vaardigheden in stelling te brengen. Op het einde van de rit zijn het toch de mensen die het verschil zullen maken.”

(*) Volatile, Uncertain, Complex, Ambiguous.

 

Verkoopkanalen veranderen

Volgens collega senior partner Johan Van de Slycke, is een ander ingrijpend fenomeen het ‘blurren’ van marketing-, sales- en delivery-channels, en dit in een versneld tempo. Johan: “Hierbij manifesteren oorspronkelijke communicatiekanalen zich nu ook als directe verkoopkanalen. Anderzijds gaat de klassieke retail en foodservice zich online heruitvinden en ontwikkelt het aangepaste afhaal- of leveringskanalen. Omgekeerd zien we pure online-spelers die de waarde van de fysieke shop erkennen voor het leveren van een kwalitatieve consumentenbeleving. Dit alles vertaalt zich fundamentele veranderingen voor de onderliggende logistieke stromen. Al deze data-gedreven veranderingen zorgen binnen de onderneming voor een sterke veranderingsdynamiek, waarbij de juiste man/vrouw aan het roer hebben het verschil kan maken om adequaat op deze trends te kunnen inzetten.”

 

Kennis van zaken

Johan en Eric zijn de Belgische partners bij High Touch, het selectiebureau voor toptalent in de agri, food en FMCG. Het kantoor is actief in 12 landen, verdeeld over Europa, Engeland, China en Argentinië. Op stapel staan verdere uitbreiding van partnerships in Azië en Noord-Amerika.  De heren weten waar ze het over hebben. Ze hebben hun sporen verdiend in de consumer goods en voedingsindustrie. Zowel in België als internationaal bij multinationals als Procter & Gamble, Colgate-Palmolive, Friesland Campina, Alpro en Danone.

 

Draadjes koppelen

Johan: “Bij High Touch vertrekken we vanuit een fundamentele connectie van mens tot mens. De naam ‘High Touch’ refereert hiernaar. Die connectie is noodzakelijk om de juiste oplossing voor een executive search te garanderen. Een bedrijf bestuur je niet vanuit een elektrische schakelkast waar je wat draadjes aan zekeringen knoopt. Mensen zijn op deze manier niet te koppelen.”

 

Menselijke factor

Vanuit de praktijk weten beide heren wat er leeft binnen bestuurskamers, wat er aan de orde is. Johan: “Er heerst daar wel degelijk het besef hoe cruciaal de menselijke factor is voor het succes van een onderneming. Niet alleen op het vlak van juiste competenties en kwalificaties, maar ook op het vlak van passende leiderschapsstijlen en persoonlijkheidsprofielen. En dat snappen we bij High Touch als geen ander.”

 

Passie voor food

“Weet je,” gaat Eric verder, “Bij High Touch spreken we dezelfde taal als onze klanten, we hebben kennis van zaken, hebben het netwerk en weten wat er speelt in de markt.  Tot voor kort werkten we op senior-niveau in de agrifood-business. Nu hebben we bij High Touch maar één missie: dat unieke talent vinden dat uw bedrijf beter maakt en hem of haar  gelukkiger ”

 

Kijk voor meer informatie ook eens op www.hightouchglobal.com of neem rechtstreeks contact met Eric Derie of Johan Van de Slycke.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen12 december, 2025
    Europa gaat taks van 3 euro heffen op kleine e-commerce pakjes

    De Europese Raad bereikte een akkoord om een belasting van 3 euro in te voeren op pakjes van buiten de EU met een waarde onder de 150 euro. Dat is een reactie op de door retailers als “oneerlijk” beschouwde concurrentie van goedkope Chinese retailers als AliExpress, Temu of Shein.

  • icon
    Algemeen12 december, 2025
    Akkoord over nachtwerk in distributie en e-commerce

    Het Belgisch kernkabinet schaft het algemene verbod op nachtwerk af, en versoepelt de regels voor de retail. Wat al in het zomerakkoord stond, wordt nu bevestigd: in distributie en e-commerce is het enkel nog tussen 23.00 en 6.00 uur nachtwerk.

  • icon
    Algemeen11 december, 2025
    Inval op Europees hoofdkantoor Temu: sponsort de Chinese overheid?

    EU-inspecteurs vielen vorige week het Europese hoofdkantoor van Temu in Dublin binnen. Ze voeren een onderzoek naar mogelijke Chinese staatssteun, die de markt en de vrije concurrentie in Europa kan verstoren.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN