RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven De Gele Flamingo
  • Onderwerpen E-commercewinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De Gele Flamingo: fysieke winkel is meerwaarde voor e-commercespeler

icon
Algemeen24 augustus, 2022

De fysieke winkel van kinderwebshop De Gele Flamingo bestaat een jaar, met succes. De conceptwinkel voor ouders die een eerste kind verwachten, slaagde erin de gemiddelde waarde van geboortelijsten met 20% te laten stijgen.

“Een levend Instagram-account”

Een jaar na de opening is de fysieke winkel van de Antwerpse webshop De Gele Flamingo een “enorm succes”. Op één jaar tijd is de gemiddelde waarde van de geboortelijsten met 20% gestegen, ziet oprichtster Sophie Claes, en dat is ook precies waarvoor de winkel is bedoeld. In de Baby Concept Store in Zoersel wandelen klanten “een levend Instagram-account binnen”. Ze kunnen er inspiratie opdoen, advies vragen en items direct aan hun geboortelijst kunnen toevoegen door een QR-code te scannen.

Met de fysieke winkel doelde Claes op een specifiek soort klant: ‘first time ouders’. “We weten dat het soms niet gemakkelijk is om online grotere – en dus ook duurdere – stuks te kiezen, als je niet weet hoe het product er in het echt uitziet. Dat geldt zeker voor mensen die voor de eerste keer ouder worden”, legt de onderneemster uit. “We merkten dat zij vaak geen idee hebben wat ze nodig hebben. Zij hebben nood aan een persoonlijke winkelervaring, waarbij iemand hen op weg kan helpen.” De winkel vult zo een gat in het marktsegment, meent Claes, en inderdaad: 90% van de shoppers komen er voor hun eerste kind.

De Gele Flamingo is één van de eerste handelaars in België die eerst via e-commerce begon en pas later met fysieke retail startte. Een vergelijking met de Nederlandse omnichannelspeler Coolblue laat dan ook niet lang op zich wachten: “Het is nog steeds mijn ambitie om de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld te worden.” Vorig jaar draaide De Gele Flamingo een recordomzet van 6,5 miljoen euro, verhuisde de retailer ook naar een groter magazijn en ging een Engelstalige versie van de webwinkel live. Volgend jaar viert de onderneming zijn tiende verjaardag.

Op het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress eerder dit jaar deelde Sophie Claes haar opmerkelijke groeiverhaal.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    Amazon staat voor Britse miljardenclaims

    Amazon moet zich in het Verenigd Koninkrijk verdedigen tegenover collectieve claims van zowel consumenten als retailers, die kunnen oplopen tot vijf miljard euro. Zij beschuldigen de Amerikaanse e-commercegigant immers van machtsmisbruik.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN