RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven De Gele Flamingo
  • Onderwerpen E-commercewinkelconcept
  • Geografie Antwerpen
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

De Gele Flamingo: fysieke winkel is meerwaarde voor e-commercespeler

icon
Algemeen24 augustus, 2022

De fysieke winkel van kinderwebshop De Gele Flamingo bestaat een jaar, met succes. De conceptwinkel voor ouders die een eerste kind verwachten, slaagde erin de gemiddelde waarde van geboortelijsten met 20% te laten stijgen.

“Een levend Instagram-account”

Een jaar na de opening is de fysieke winkel van de Antwerpse webshop De Gele Flamingo een “enorm succes”. Op één jaar tijd is de gemiddelde waarde van de geboortelijsten met 20% gestegen, ziet oprichtster Sophie Claes, en dat is ook precies waarvoor de winkel is bedoeld. In de Baby Concept Store in Zoersel wandelen klanten “een levend Instagram-account binnen”. Ze kunnen er inspiratie opdoen, advies vragen en items direct aan hun geboortelijst kunnen toevoegen door een QR-code te scannen.

Met de fysieke winkel doelde Claes op een specifiek soort klant: ‘first time ouders’. “We weten dat het soms niet gemakkelijk is om online grotere – en dus ook duurdere – stuks te kiezen, als je niet weet hoe het product er in het echt uitziet. Dat geldt zeker voor mensen die voor de eerste keer ouder worden”, legt de onderneemster uit. “We merkten dat zij vaak geen idee hebben wat ze nodig hebben. Zij hebben nood aan een persoonlijke winkelervaring, waarbij iemand hen op weg kan helpen.” De winkel vult zo een gat in het marktsegment, meent Claes, en inderdaad: 90% van de shoppers komen er voor hun eerste kind.

De Gele Flamingo is één van de eerste handelaars in België die eerst via e-commerce begon en pas later met fysieke retail startte. Een vergelijking met de Nederlandse omnichannelspeler Coolblue laat dan ook niet lang op zich wachten: “Het is nog steeds mijn ambitie om de Coolblue van de baby-, kinder- en lifestylewereld te worden.” Vorig jaar draaide De Gele Flamingo een recordomzet van 6,5 miljoen euro, verhuisde de retailer ook naar een groter magazijn en ging een Engelstalige versie van de webwinkel live. Volgend jaar viert de onderneming zijn tiende verjaardag.

Op het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress eerder dit jaar deelde Sophie Claes haar opmerkelijke groeiverhaal.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN