RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Eerste ‘echte’ fysieke Amazon-winkel opent in New York

icon
Algemeen27 september, 2018

Amazon lanceert nog maar eens een nieuw fysiek winkelconcept: in New York opent het vrijdag de eerste winkel van Amazon 4-star, een gecureerde non-foodwinkel waar de onlineretailer alleen de hoogst gequoteerde producten van zijn platform verkoopt.

 

Fysieke versie van online platform

Alles wat je bij Amazon 4-star ziet, kreeg op de website een quotering van vier sterren of meer van gebruikers. Of het komt van een topverkoper van het platform. Of het is nieuw, of trending online. Kortom, wat je in de nieuwe Amazon-winkel ziet, zijn zoals de bovenste zoekresultaten online, maar dan zonder dat je ernaar zoekt. Van elektronica tot speelgoed: Amazon biedt er een selectie van al zijn best scorende producten aan. De winkel is met andere woorden een letterlijke fysieke vertaling van het onlineplatform, en dus eigenlijk de eerste échte Amazon-winkel. 

 

“We hebben Amazon 4-star gecreëerd als een plek waar klanten producten ontdekken waar ze dol op zullen zijn. De selectie is een directe weerspiegeling van onze klanten: wat ze kopen en waar ze van houden”, klinkt het in een blogpost van de retailreus. Op dit moment is de gemiddelde beoordeling van alle producten in de ‘Amazon 4-star’-winkel 4,4 sterren en gezamenlijk hebben de producten in de winkel meer dan 1,8 miljoen vijfsterrenrecensies gekregen van klanten. Het assortiment begint bij een aantal van de populairste categorieën op Amazon.com, maar de deur staat al open voor verdere uitbreiding.

 

Met dank aan de grote hoeveelheid data waar Amazon over beschikt, wordt het aanbod in de winkel ook lokaal gepersonaliseerd: in de winkel vinden shoppers onder meer displays met wat ‘trending’ is in New York. Zo prijken er bordjes met citaten uit de reviews van klanten en is er een eiland met de producten die het vaakst op de verlanglijstjes van Amazon-leden staan. 

 

Doel: Prime-zieltjes winnen

De eigenlijke bedoeling van de winkel? Nieuwe Prime-leden rekruteren. De elektronische prijslabels houden er voortdurend de actuele (online) prijzen bij, maar tonen vooral ook het prijsvoordeel dat leden van de abonnementsformule op elk product genieten. In de winkel kunnen shoppers dan ook een gratis proefabonnement van 30 dagen nemen, zodat ze meteen tegen de Prime-prijs kunnen kopen.

 

Ondertussen probeert Amazon via de winkel ook Alexa, de voice-assistant van de retailer, bij mensen binnen te krijgen: geconnecteerde toestellen, zoals de slimme speakers van Echo en de gloednieuwe sprekende microgolfoven, kunnen in de shop worden uitgetest.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Gifi verkoopt Zwitserse winkels aan Maxi Bazar

    De Franse discounter GiFi zet zijn financiële herstel verder met de verkoop van zijn dertig Zwitserse winkels. De keten ontsnapte begin dit jaar ternauwernood aan de ondergang.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Autodealer Van Mossel legt eigen systemen plat na cyberaanval

    Het Nederlandse autodealerconcern Van Mossel, met 571 vestigingen in Europa, heeft vorig weekend de eigen IT-systemen stilgelegd na een gerichte cyberaanval. Door die snelle reactie bleef de impact beperkt.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Mechelen verdubbelt aanbod Shopping Shuttle

    Vanaf februari zullen de gratis bussen van de Shopping Shuttle (tussen de parking aan De Nekker en de Grote Markt) zes dagen per week gaan rijden, in plaats van drie dagen zoals nu.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN