RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Galeria Inno krijgt extreme makeover

icon
Algemeen16 december, 2020

Warenhuisketen Galeria Inno wil de komende drie jaar alle 16 filialen grondig vernieuwen. De vestiging in Schoten kreeg als eerste een nieuw kleedje. Ook online innoveert de retailer.

 

Eigentijds en huiselijk

De winkelrenovatie is een onderdeel van het vernieuwingsprogramma dat CEO Armin Devender afgelopen voorjaar al aankondigde in een interview met RetailDetail. De warenhuisketen wil sterker inzetten op een premium positionering, zal volgend jaar een online marktplaats openen en wil samenwerkingen opzetten met nieuwe partners, met name in de voedingssector. De eerste tekenen van verandering zijn nu zichtbaar in de 8000 vierkante meter grote vestiging in Schoten.
 

Het aanbod van zowat 800 topmerken is gebleven, maar de winkel zelf oogt een stuk eigentijdser. Met warme designverlichting, houten meubilair, tapijten, behangpapier en videomuren creëert de retailer een moderne en tegelijk huiselijke sfeer. Galeria Inno heeft gekozen voor nieuwe, gestileerde paspoppen, een strakke signalisatie in zwart-wit en een uniforme merkaanduiding. De paskamers ogen luxueus. Handig voor de shoppers zijn hulpmiddelen zoals papieren lintmeters of maat- en pasvormtabellen.

 

Inspirerend interieur

In Schoten kreeg elke afdeling een eigen karakter. Op het gelijkvloers bevinden zich de modeaccessoires, parfumerie, lingerie, dames- en kinderartikelen. De beauty- en parfumerieafdeling kreeg nieuwe meubelen, verbeterde verlichting laat de juwelen en horloges nog meer schitteren. Voor kinderen zijn er speelse meubeltjes en een grote fotowand. De herenafdeling op de eerste verdieping biedt extra sfeer en inspiratie in de merkencorners. Daarnaast bevindt zich ook de homeafdeling met thema’s als koken, tafelen, deco, slapen en huishoudlinnen. De servicesafdeling, zoals de klantendienst nu heet, heeft een sfeervolle zithoek en koffiecorner. Zo worden klanten niet alleen verwend tijdens het winkelen, maar ook bij het regelen van praktische zaken.
 

“Wie dit grootwarenhuis binnenstapt, voelt meteen de positieve vibe van het inspirerende interieur,” zegt marketingdirecteur Elly Zwinnen. “De winkelarchitectuur zet in op een uitnodigend grondplan, met diverse werelden. Natuurlijke warmte en gezelligheid zijn overal voelbaar door het royale gebruik van nieuwe houten meubelen, houten bekleding aan de kassa’s, en zithoeken met tapijt en fauteuils.”

 

Omnichannelstrategie

De verbouwing van de Galeria Inno winkel in Schoten is het startpunt van een ambitieus plan waarin ook het digitale luik niet ontbreekt. “In onze nieuwe omnichannelstrategie breiden we de offline business uit naar een online marketplace,” zegt CEO Armin Devender. “Omnichannel betekent dat klanten marketplaceproducten kunnen afhalen in de winkels en ze daar ook inleveren. Ook bestellen in de winkel en thuis laten leveren wordt mogelijk. En dat allemaal in winkels met een vernieuwd en trendy, eigentijds interieur – zoals je dat hier in Schoten in primeur kunt ervaren.”

 

 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Temu-eigenaar ontslaat tientallen werknemers na vechtpartij met markttoezichthouder”

    PDD Holdings, het moederbedrijf van koopjesplatform Temu, heeft tientallen medewerkers ontslagen na een ‘incident’ met Chinese markttoezichthouders in Shanghai. Tijdens een inspectie door de State Administration for Market Regulation zouden er fysieke vechtpartijen hebben plaatsgevonden tussen PDD-werknemers en controlerende ambtenaren.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    Pepco Group boekt 8,7% omzetgroei na verkoop Poundland

    De Poolse Pepco Group zag zijn omzet afgelopen boekjaar (tot en met 30 september) met 8,7% stijgen tot 4,52 miljard euro. De vergelijkbare verkoop nam met 2,6% toe. De groep zet zijn strategie door om rond één Pepco-format te opereren.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN