RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M en Unilever: "Biodiversiteit beter beschermen"

icon
Algemeen11 oktober, 2021

Aan de vooravond van de biodiversiteitstop van de Verenigde Naties roepen de CEO’s van enkele grote bedrijven, waaronder H&M en Unilever, de regeringen op om zinvolle actie te ondernemen om ecosystemen te beschermen.

 

Conferentie

Wereldleiders moeten meer doen om de vernietiging van de natuur te voorkomen, waarschuwen onder meer H&M, The Body Shop en Unilever. In een open brief roepen de topmannen de regeringen op om zinvolle maatregelen te nemen tegen het massaal uitsterven van wilde dieren en de ineenstorting van ecosystemen.

 

De waarschuwing komt op het moment dat China zich opmaakt om voor het eerst het voorzitterschap van een grote VN-milieuvergadering op zich te nemen. Deze week vindt de openingsfase van de zogenaamde Cop15-conferentie over biologische diversiteit plaats in Kunming, al zal die wel grotendeels virtueel verlopen. Deel twee staat van 24 april tot en met 8 mei 2022 op de agenda en zal wel ter plekke in Kunming doorgaan. Bedoeling is om tot doelstellingen voor dit decennium te komen om biodiversiteitsverlies tegen te gaan.

 

Concreet doel noodzakelijk

Volgens de ondertekenaars van de brief gaan de huidige voorstellen niet ver genoeg en zijn ze te vaag. Ze dringen aan op een concreet en duidelijk doel, zoals eerder ook voor het klimaat werd afgesproken (de stijging van de temperatuur op aarde beperkt houden tot 1,5 °C), en waarrond bedrijven en het maatschappelijk middenveld zich kunnen verenigen.

 

Daarnaast vragen ze de beleidsmakers om alle milieubelastende subsidies af te schaffen. “We moeten onze impact op het klimaat en de natuur volgen met dezelfde discipline als onze winst en verlies”, zegt Roberto Marques, CEO van Natura & Co (The Body Shop, Aesop) in The Guardian. “We roepen regeringen op om alle schadelijke subsidies af te schaffen en om te buigen. Overheden geven nog steeds veel subsidies aan industrieën en initiatieven die zeer schadelijk zijn voor de natuur.”

 

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Onderaannemer Albert Heijn en Jysk spil in grootschalig witwasonderzoek

    In een onderzoek naar witwaspraktijken zijn op zo'n twintig locaties in Antwerpen en Brussel de voorbije dagen huiszoekingen uitgevoerd. De vermoedelijke spilfiguur is een onderaannemer van Albert Heijn en Jysk.

  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Primeur: slimme lichtreclame Neolytics analyseert shoppergedrag

    Lichtreclamespecialist Neopaul-signs en data-analist The Retail Factory lanceren samen Neolytics, ’s werelds eerste slimme lichtreclame met geïntegreerde technologie die passanten- en bezoekersgedrag in kaart brengt: “Dit zal de fysieke retail voorgoed veranderen”.

  • icon
    Algemeen9 december, 2025
    Lush wil met franchise Franse groei versnellen

    Cosmeticaketen Lush gaat opnieuw beginnen met franchising in Frankrijk. Drie jaar nadat de laatste Franse franchisewinkel werd omgevormd tot een eigen filiaal, kiest de Britse groep opnieuw voor het franchisemodel om zijn winkelnet versneld uitbreiden.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN