RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hudson's Bay verweert zich en voegt goedkopere merken toe

icon
Algemeen27 december, 2017

Hudson’s Bay zit in Nederland op koers, verdedigt marketingdirecteur Edo Beukema zich tegen kritiek. Van het gerucht dat de warenhuisketen al zou vertrekken is niks waar, maar de marketing en de aanvangsprijzen worden wel aangepast.

 

“We hebben ons basisscenario gehaald”

De Canadese warenhuisketen die na het faillissement van V&D zijn intrede maakte in Nederland, verweert zich in een interview met Financieel Dagblad tegen de kritiek en negatieve geruchten. Financieel vormen de grote investeringen voor het moederbedrijf een flinke aderlating, terwijl consumenten de winkels regelmatig te koel en te duur noemen. “Ze vinden de prijzen aan de hoge kant. We missen merken met lagere aanvangsprijzen. Dat is een van de dingen die we vanaf januari gaan veranderen”, geeft Beukema toe.

 

Desondanks gaat het goed met de nieuwkomer in Nederland, meent hij. “Ik ben absoluut niet ontevreden. We hebben ons basisscenario gehaald en zijn goed op weg om onze plannen te realiseren. Het publiek is er en de laatste weken zien we dat er ook flink meer verkocht wordt. De eerste weken zagen we dat mensen vooral kwamen kijken.”

 

Al zijn er nog verbeterpunten: naast digitale marketing, gaat de keten vanaf januari ook inzetten op traditionele media zoals kranten. Bovendien wordt aan het merkaanbod geschaafd: er komen niet alleen goedkopere merken bij om voor toegankelijke aanvangsprijzen te zorgen en zo de prijsperceptie te verbeteren, maar er worden ook andere veelgevraagde merken en cosmeticaconcepten toegevoegd.

 

Verder verschillen de nodige aanpassingen van winkel tot winkel: in Den Bosch komt er bijvoorbeeld een grotere restaurantruimte. “Zo moet je aan de knoppen blijven draaien”, aldus Beukema. “Ik denk dat we ook langzaam met onze medewerkers een winning team aan het creëren zijn, al is bij sommigen misschien nog wat coaching nodig.”

 

“Wij zijn hier over drie jaar nog”

Ondanks de opgelopen vertragingen bij de verbouwingen, komen de voorziene winkelopeningen er gewoon, verklaart Beukema nog in de krant. Vandaag zijn in Nederland tien Hudson’s Bay-warenhuizen open en twee outletwinkels van Saks OFF 5TH. Volgend jaar worden daar vier Hudson’s Bay-vestingen aan toegevoegd, in 2019 gevolgd door een warenhuis in Utrecht.

 

Dat de start niet van een leien dakje verloopt, vormt voor Beukema geen bezwaar: “Je hebt altijd een droomscenario, maar 80% gaat heel goed. Ik denk dat drie jaar nodig is om tot volwassen groei te komen, om daarna met de inflatie mee te groeien. Over drie jaar hebben wij absoluut in de roos geschoten.” Met het interview wil de topman dan ook de geruchten de kop indrukken dat Hudson’s Bay er al de stekker uit wil trekken, en zelfs overweegt om alle Europese activiteiten stopt te zetten. Vooral om de 2000 medewerkers van het winkelbedrijf gerust te stellen. “Wij zijn hier over drie jaar nog. Daar durf ik een kist hele goede wijn op te zetten”, klinkt het.

 

Hudson’s Bay-aandeelhouder Jonathan Litt, die erg ontevreden is over de verliezen bij het Canadese moederbedrijf, beweert nochtans dat de groep zich beraadt om uit Europa weg te trekken, een stap die hij sterk aanmoedigt. Ook andere retailkenners hebben twijfels bij de slaagkansen.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen8 december, 2025
    Poundland sluit nog eens veertien vestigingen

    De Britse discounter Poundland gaat nog eens veertien winkels sluiten en is er van start gegaan met opruimingsverkopen. Dit voorjaar werd de keten overgenomen door een Amerikaanse saneerder, tientallen winkels gingen deze zomer al dicht.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Gifi verkoopt Zwitserse winkels aan Maxi Bazar

    De Franse discounter GiFi zet zijn financiële herstel verder met de verkoop van zijn dertig Zwitserse winkels. De keten ontsnapte begin dit jaar ternauwernood aan de ondergang.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Autodealer Van Mossel legt eigen systemen plat na cyberaanval

    Het Nederlandse autodealerconcern Van Mossel, met 571 vestigingen in Europa, heeft vorig weekend de eigen IT-systemen stilgelegd na een gerichte cyberaanval. Door die snelle reactie bleef de impact beperkt.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen10 november, 2025
    JD.com opent in 2026 vijftig nieuwe landpaviljoens om wereldwijde import naar China te versterken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN