RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kijkshop haalt miljoen euro op voor Tone

icon
Algemeen1 september, 2017

Kijkshop wil vernieuwen met Tone, een nieuw onlineplatform waar consumenten elkaar advies geven over internetaankopen. Tone gaat binnenkort van start na een crowdfundingactie, waarmee deze week in totaal 1,08 miljoen euro is opgehaald. 

Toekomst in onderling advies

Het gaat om een lening die 6% rente per jaar oplevert en converteerbaar is in aandelen van het nieuwe platform tegen een korting. Er investeerden tot nu toe ruim 130 partijen waarvan enkele bedrijven in het inititiatief. Het bedrijf streeft naar een uiteindelijke financiering van 1,25 miljoen euro. 

 

Kijkshop, sinds twee jaar onderdeel van het Zweedse Listérus & Partners Capital, ziet toekomst in advies door consumenten onderling: zij kunnen op het platform beoordelingen van producten lezen en vervolgens via beeldbellen, chatten en bellen contact leggen met de adviseur. Krijgt dit advies gevolg met de aankoop van een product, dan ontvangt de adviserende consument een beloning. Tone hanteert een businessmodel op basis van de transactievergoeding die de verkoper van het product betaalt.

 

Kijkshop gaat Tone als eerste retailformule in gebruik nemen om haar producten aan te bieden. De formule wil het online platform de komende jaren verder verbreden door met meerdere partijen te gaan samenwerken.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    Ook Antwerpse Grand Bazar verdwijnt als winkelcentrum

    Het Antwerpse winkelcentrum Grand Bazar gaat het voorbeeld van Gent Zuid volgen en verdwijnen: alleen aan de straatkant blijft nog ruimte voor retail. Het concept is voorbijgestreefd, zeggen de eigenaars.

  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    Europese merken rekenen op oude douaneregel om impact invoerheffingen te verlichten

    Europese merken zoeken creatieve oplossingen om de impact van de nieuwe Amerikaanse importheffingen te beperken. Daarbij komt een oude douaneregel in beeld, ook al brengt die de nodige uitdagingen en risico’s met zich mee.

  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama

    JD.com gaat zijn Nederlandse dochter Ochama hernoemen tot Joybuy. Met die nieuwe naam lijkt de Chinese e-commercereus zich klaar te maken voor zijn Europese offensief, eerst online en straks – met de overname van MediaMarkt-moeder Ceconomy – ook fysiek.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN