RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kjell Bries
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Het onderscheidende retailverhaal van I.Ma.Gi.N. Jewels

icon
Algemeen25 september, 2018

(publireportage) Juwelenmerk I.Ma.Gi.N. Jewels wil uitgroeien tot een internationaal omnichannelmerk met een sterke identiteit. Een nieuw e-commerceplatform en een geactualiseerd winkelconcept leggen de basis voor een ambitieus groeiverhaal.

 

Oog voor detail

De verfijnde fantasiejuwelen van I.Ma.Gi.N. Jewels koppelen de kwalitatieve uitstraling en de tijdloze elegantie van luxesieraden aan een jong imago en een toegankelijke prijs. Het bedrijf werd vijf jaar geleden opgericht door juwelenontwerpster Margaux Spruyt samen met Gilles Van Gestel, die gecertifieerd expert is in edelstenen.
 

“We zijn designers, geen inkopers”, zegt Gilles. “We streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit binnen een aanvaardbaar prijsniveau. Zo kunnen we ons differentiëren. We spraken in eerste instantie een jonger publiek aan, maar we merken nu dat we ook wat rijpere klanten aantrekken, dank zij onze uitstekende service en onze tijdloze ontwerpen.”
 

Het merk gebruikt hoogwaardige materialen zoals zilver (Sterling 925), natuurlijke stenen, 14 karaat goud en diamant. I.Ma.Gi.N. Jewels heeft daarbij oog voor detail: de merchandising, de lay-out, de verpakkingen… alles draagt bij tot de onderscheidende uitstraling van het merk. Dit is toegankelijke luxe. Bij juwelen draait het om emotie.

 

Omnichannelconcept

Zopas kreeg de Antwerpse winkel een complete make-over, met grote aandacht voor digitalisering. De pilotstore vormt de blauwdruk voor het winkelconcept dat de komende maanden ook in de overige vestigingen wordt uitgerold. “We willen hier vooral aan storytelling doen”, verklaart Gilles Van Gestel. Het uitnodigende winkelinterieur neemt shoppers mee in de leefwereld van het merk. De verschillende collecties krijgen in de winkel elk hun plek, een ‘competence wall’ vertelt hun verhaal. Leuk is het ‘build your own’ concept. Klanten kunnen zelf kettingen en charms combineren, of ter plaatse hangers laten graveren. Beeldschermen tonen sfeerbeelden en -filmpjes, informeren over de collecties, publiceren online reviews en social media posts.
 

Tegelijk neemt I.Ma.Gi.N. Jewels een nieuw e-commerceplatform in gebruik. Het is de bedoeling dat de offline winkelervaring identiek is aan de online experience. “We willen een echt omnichannelmerk zijn. Sommige mensen vinden ons online en bezoeken dan een winkel, anderen ontdekken ons in de winkelstraat en gaan dan ook in de webshop kijken. Ons click & collect concept legt de brug tussen webshop en winkel.”

 

Internationale expansie

De grote uitdaging voor I.Ma.Gi.N. Jewels is nu de merkbekendheid te versterken en de afzetmarkt uit te breiden. De collecties worden vandaag al verkocht via de webshop en in de zeven eigen winkels in Antwerpen, Brussel (2), Gent, Knokke, Hasselt en Luik. Maar je vindt ze ook in een aantal kwalitatieve multimerkenwinkels.
 

Dit najaar opent de eerste buitenlandse winkel, in Amsterdam. De ligging is veelbelovend: het authentieke winkelgebied ‘de 9 straatjes’ in het toeristische centrum van de stad. Het hoeft niet bij Amsterdam te blijven: I.Ma.Gi.N. Jewels heeft ook Frankrijk in het vizier. Té veel winkels echter wil het bedrijf niet openen. Het komt erop aan om de aantrekkelijkste winkelgebieden te selecteren in de sterkste winkelsteden. Ook onderzoeken de ondernemers de mogelijkheden inzake franchising. De sterke merkidentiteit vormt een stevige basis voor verdere internationale expansie.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Italië geeft Apple boete van 100 miljoen euro wegens machtsmisbruik

    De Italiaanse mededingingsautoriteit AGCM heeft Apple een boete van 98,6 miljoen euro opgelegd wegens misbruik van zijn dominante positie op de markt voor mobiele apps.

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Galeries Lafayette wil af van BHV Marais

    Galeries Lafayette is exclusieve gesprekken gestart met “een Anglo-Amerikaanse investeerder” om BHV Marais te verkopen, mogelijk al in januari. Het nieuws doorkruist de plannen van de burgemeester van Parijs, die met partners een overname en herontwikkeling tot gemengd project had voorbereid. SGM blijft het warenhuis uitbaten.

  • icon
    Algemeen22 december, 2025
    Dit waren de beste RetailDetail-interviews van 2025

    Ook afgelopen jaar sprak RetailDetail met een hele reeks straffe “industry leaders” uit binnen- en buitenland. We blikken terug op 2025 in tien toonaangevende retailgesprekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN