RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen MarketingRetailDetail Congress
  • Personen Average Rob
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Marketingfenomeen Average Rob: “Kleur vaker buiten de lijntjes”

icon
Algemeen10 april, 2024
Average Rob

Hoe blijf je als content creator opvallen in een snel veranderend medialandschap? Wees niet bang van risico’s, zet in op creativiteit en authenticiteit – en vergeet vooral ook niet om plezier te maken, adviseert Robert Van Impe, beter bekend als Average Rob.

Succesvol biermerk

Een Iron Man, een veldrit, een langeafstandswandeling van 164 kilometer in de vrieskou van Groenland? Average Rob draait er zijn hand niet voor om. De influencer raakte bekend met humoristische posts op sociale media, startte een YouTube-kanaal rond extreme sporten, is actief als DJ en bracht een single uit in samenwerking met Lost Frequencies.

Maar Robert Van Impe is ook een volbloed marketeer (met onder andere een diploma Master of Arts in Advertising & Marketing aan de Universiteit van Coventry) die intussen zijn eigen pils op de markt heeft: Tout Bien, gelanceerd in 2021. Bij Delhaize verkocht dat bier al meer dan 800.000 blikjes, of 25.000 blikjes per maand. Met de recente lancering van een nieuwe smaak – Tout Bien Rouge – hoopt de retailer de totale verkoop van het merk naar 40.000 blikjes per maand te brengen.

Zotte ideeën realiseren

Op het komende RetailDetail Congress, op 25 april in Antwerpen, komt Average Rob de retailwereld uitdagen met een pleidooi voor creativiteit in marketing. Hij laat zien dat je soms risico’s moet nemen als je zotte ideeën wilt realiseren. Hij zal het hebben over mee veranderen in een snel veranderend medialandschap en dat je niet mag vergeten om plezier te maken als content creator: “Wie echt wil opvallen, moet vol inzetten op creativiteit en vooral op heel veel authenticiteit. Er is zoveel meer ruimte om buiten de lijntjes te kleuren, dan mooi binnen de lijntjes van je brand guide te blijven.”

Benieuwd naar de inzichten van fenomeen Robert Van Impe? Op 25 april kan je je ook laten inspireren door sprekers van onder andere Jysk, The Good Roll, Planet B,  Thrive, Stitchd, Mastercard, Dobit, CM.com, Hybrid Media. Ook retailprofessor Gino van Ossel (Vlerick Business School) en RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck tekenen present. Tickets voor het congres kan je bestellen via onderstaande link.

Ja, ik kom naar het RetailDetail Congress op 25 april
Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen12 december, 2025
    Europa gaat taks van 3 euro heffen op kleine e-commerce pakjes

    De Europese Raad bereikte een akkoord om een belasting van 3 euro in te voeren op pakjes van buiten de EU met een waarde onder de 150 euro. Dat is een reactie op de door retailers als “oneerlijk” beschouwde concurrentie van goedkope Chinese retailers als AliExpress, Temu of Shein.

  • icon
    Algemeen12 december, 2025
    Akkoord over nachtwerk in distributie en e-commerce

    Het Belgisch kernkabinet schaft het algemene verbod op nachtwerk af, en versoepelt de regels voor de retail. Wat al in het zomerakkoord stond, wordt nu bevestigd: in distributie en e-commerce is het enkel nog tussen 23.00 en 6.00 uur nachtwerk.

  • icon
    Algemeen11 december, 2025
    Inval op Europees hoofdkantoor Temu: sponsort de Chinese overheid?

    EU-inspecteurs vielen vorige week het Europese hoofdkantoor van Temu in Dublin binnen. Ze voeren een onderzoek naar mogelijke Chinese staatssteun, die de markt en de vrije concurrentie in Europa kan verstoren.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN