De Franse luxewarenhuisgroep Galeries Lafayette heeft Arthur Lemoine benoemd tot zijn nieuwe CEO. Innovatie, digitalisering en verdere internationale expansie worden zijn belangrijkste opdrachten.
Nieuwe ontwikkelingsfase
Dat het luxewarenhuis een nieuwe CEO krijgt, is geen verrassing: vorig jaar werd CEO Nicolas Houzé immers voorzitter van de raad van bestuur van de groep. Met Lemoine komt een neef van de voorzitter aan het hoofd van de winkelketen. De veertigjarige topman werkt al sinds 2010 in verschillende sleutelfuncties voor Galeries Lafayette en kent het bedrijf dus door en door.
Zijn belangrijkste missie wordt het om de retailgroep door een volgende ontwikkelingsfase te leiden. Hij zal de aanwezigheid van het merk verder uitbreiden, zowel in Frankrijk als internationaal, en ook online. Vandaag heeft Galeries Lafayette 57 winkels in Frankrijk en elf daarbuiten, naast een groeiende aanwezigheid online.
De uitdagingen zijn niet gering: wereldwijd zien luxewarenhuizen hun positie ondermijnd door de groei van e-commerce, een kwakkelende economie en de dreiging van handelsoorlogen.