RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Ria Besseling
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nieuwe winkels openen in Stadshart Amstelveen

icon
Algemeen29 juli, 2016

Na de zomer openen in het vernieuwde winkelcentrum Stadshart Amstelveen nieuwe winkels van onder andere NZA (New Zealand Auckland), We Are Labels en Sport2000.

 

Uitbreiden met nieuwe huurders

Begin september opent We are Labels een winkel van rond de 350 vierkante meter met dameskleding, schoenen en accessories. Aan het eind van de maand wordt de opening gevolgd door NZA (New Zealand Auckland) – herenkleding – met een winkel van 65 vierkante meter.

 

Begin oktober komt Sport2000 met een grotere sportshop van 1500 vierkante meter. In het winkelcentrum wordt in dezelfde periode ook gewerkt aan een overdekte Rembrandtpassage en een facelift van het Stadsplein.

 

De nieuwe winkels maken deel uit van een reeks nieuwe huurders, die Stadshart Amstelveen het afgelopen half jaar kreeg. Een aantal winkels verhuisde bovendien naar een andere locatie in het winkelcentrum en een aantal ondernemers kwam weer terug. Zo keerde snoepformule Jamin per 1 april terug met een vernieuwd concept. Hier schuin tegenover opende eind mei kinderkledingwinkel Tumble’N Dry.

 

Specsavers nam op een andere locatie in het winkelcentrum een nieuwe grotere winkel in gebruik. Van Os lederwaren nam zijn intrek op de plek van Gielen lederwaren. Stadshart Amstelveen biedt verder nog onderdak aan formules als de Bijenkorf, Scotch & Soda, Zara, Massimo Dutti, Fossil, G-Star Women, Superdry en Van Gils. Er zijn tevens diverse boetiekjes en een vershart in het overdekte winkelcentrum te vinden.

 

Regionale positie verbeteren    

De uitbreiding met nieuwe winkels moet de regionale functie van Stadshart Amstelveen verbeteren. Uitbreiding is ook als voorwaarde voor een duurzame invulling van de retailmix vastgelegd in de gemeenschappelijke visie voor 2020-2025 van het winkelcentrum.

 

Stadshart Amstelveen werd vorig jaar uitgeroepen als Beste Winkelcentrum van Nederland. In 2012 kreeg het als eerste Nederlandse winkelcentrum van Unibail-Rodamco vier sterren, een internationale classificatie voor de kwaliteit en service van een winkelcentrum. Zo kunnen bezoekers van het Stadshart gratis gebruik maken van een personal shopper, onbeperkt Wi-Fi en een receptie voor extra gemak.

 

Het winkelcentrum is zeven dagen per week open en heeft iedere laatste vrijdag van de maand een extra koopavond.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Algemeen12 mei, 2025
    Amazon brengt Temu-concurrent Haul naar Europa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN