RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Liesbeth Mortier
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nike-winkel wint VEDIS Retail Scriptieprijs

icon
Algemeen7 november, 2017

De winnares van de Vedis Retail Scriptieprijs 2017 is bekend: Myrthe Montijn won de prijs en een bedrag van 3000 euro voor haar scriptie “Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store”.

Emotie en gedrag voor een winnend design

Tijdens Retailpoort 2017, het jaarlijkse congres over detailhandel in Den Haag, haalde Myrthe Montijn het van concurrentes Lieke Gloudemans en Sophie Van Remmen. Een vakjury beoordeelde de inzending van de Delftse studente als een geslaagde “combinatie van academische vernieuwing, relevantie en kwaliteit van de toepassing van design thinking”. Opvallend in Montijns scriptie is de Nike Fitroom, een volledig digitale paskamer die gebruikmaakt van emotie en gedrag om de bezoeker zo persoonlijk mogelijk bij te staan bij het kiezen van (Nike-)kleding.  

 

“Een concept dat zowel innovatief als breed toepasbaar is,” meent juryvoorzitter Kitty Koelemeijer: Myrthes scriptie “vormt een handleiding die zowat iedere retailer kan toepassen voor zijn of haar product”.

 

Strijd tussen klassiek en nieuw

Makkelijk was het selecteren van een winnaar zeker niet, voegt Koelemeijer toe, door de strijd tussen de nieuwe ‘Design Thinking’-methodologie en de klassieke wetenschappelijke benaderingen. “Die strijd zagen we ook terug in de ingezonden scripties én in de beoordeling door de jury.”

 

De VEDIS Retail Scriptieprijs werd dit jaar al voor de vierde keer uitgereikt door de retailorganisatie en heeft als doel om jong retailtalent te stimuleren en onderzoek in de verf te zetten dat daadwerkelijk relevant is voor de retailsector.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen2 september, 2025
    Bol introduceert digitale etalage voor merken

    Bol lanceert een nieuw advertentieproduct waarmee verkooppartners “hun merkverhaal tot leven kunnen brengen”, om zo onlineshoppers te helpen in hun keuzeproces. De uitrol volgt na een succesvolle test.

  • icon
    Algemeen1 september, 2025
    Wibra verhuist naar groter distributiecentrum

    Wibra neemt begin volgend jaar een groter distributiecentrum in gebruik, in Apeldoorn. Zo wil de retailer zijn sterke groei ondersteunen. Het hoofdkantoor blijft wel in Epe.

  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Europese consument verdient meer, maar geeft minder uit

    De Europese consument won vorig jaar aan koopkracht, maar geeft dat niet zomaar winkelend uit. Uit nieuw onderzoek blijkt dat de kloof tussen koopkracht en consumptie groeit, en dat de verschillen tussen generaties groter worden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen4 augustus, 2025
    JD.com boost Europese expansie met nieuwe naam voor Ochama
  • icon
    Mode6 augustus, 2025
    Duitse modeketen Closed vraagt faillissement aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN