RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nissan City Hub: digitale autodealer in Parijs winkelcentrum

icon
Algemeen29 maart, 2019

Een garage in het midden van de stad, dan nog pal in een winkelcentrum in Parijs. Dat ongewone idee komt van Nissan, die een eerste Nissan City Hub heeft geopend in shoppingcenter Vélizy 2 in de Franse hoofdstad. E-commerce en elektrische auto’s staan er centraal.

 

Hybride showroom: e-commerce en fysiek samen

Nissan heeft een nieuw verkoopconcept onthuld in Parijs: in het winkelcentrum Vélizy 2 heeft de autofabrikant een hybride showroom geopend, die sterk inspeelt op e-commerce en digitale technologie. Klanten kunnen er weliswaar een auto oppikken voor een testrit en geholpen worden door medewerkers van vlees en bloed, maar de eigenlijke aankoop gebeurt online.

 

De Nissan City Hub is naar eigen zeggen “een nieuw concept voor de verkoop van elektrische auto’s, waarin e-commerce en een fysieke store samenkomen”. “Met nieuwe technologie en andere nieuwe hulpmiddelen biedt de Nissan City Hub een unieke, allesomvattende ervaring voor de klant, met een naadloos samenspel tussen online en offline”, legt Ken Ramirez, Senior Vice President Sales & Marketing van Nissan Europe, uit.

 

Klanten beslissen toch al online

Nissan ontwikkelt een nieuwe verkoop- en distributiestrategie, omdat uit een studie van Bain & Company is gebleken dat meer dan de helft van alle autoaankopen online begint. Zo’n 60 procent van de klanten heeft zelfs al beslist “welk merk en model ze voor welke prijs” willen voordat ze bij de autodealer binnenstappen.

 

Het automerk wil daarom zijn distributienetwerk opnieuw uitvinden: de City Hub is uitgerust met 88 m2 aan schermen en displays. Hoewel klanten er worden ontvangen door ‘Nissan Intelligent Mobility Ambassadors’, een team van medewerkers met uiteenlopende retailachtergronden, kunnen ze er “met slechts een paar klikken” hun elektrische auto online kopen en personaliseren. Wie er een wagen bestelt, mag die vervolgens ter plaatse of bij een andere aangesloten dealer gaan afhalen, maar kan die ook thuis laten leveren.

 

Eind 2019 is er nog een uitbreiding van de showroom voorzien. Dan kunnen klanten er ook systemen voor energieopslag en snelladers voor hun elektrische wagens ontdekken. Het concept van Nissan City Hub zal op termijn nog worden uitgerold naar andere grote steden, zoals Berlijn, Tokyo en Shanghai.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Shein ontsnapt aan schorsing in Frankrijk

    De Franse overheid vangt bot in zijn rechtszaak tegen Shein: de rechter laat het e-commerceplatform online, ondanks "ernstige schade aan de openbare orde". Ondanks de juridische overwinning blijft een deel van de marktplaats voorlopig nog dicht.

  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Alibaba jaagt flitscommerce in China aan met samenwerking tussen Cainiao en Tmall

    Alibaba versnelt zijn instantcommerce-offensief in China. Logistiekdochter Cainiao en Tmall Supermarket bundelen de krachten om hun logistieke netwerk uit te breiden en levertijden te verkorten. Het initiatief moet Taobao sterker positioneren tegenover Meituan en JD.com.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN