RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Onderwerpen Publireportage
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Retail Together” – NRF 2025: Retail’s Big Show Europe: Shaping the Future of Commerce

icon
Algemeen30 april, 2025

(Publireportage) NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, het grootste retailevenement van Europa, vindt plaats in Parijs van 16 tot en met 18 september 2025. Het is de eerste editie na de fusie van de gevestigde Paris Retail Week met de wereldwijde expertise van de Amerikaanse retailorganisatie National Retail Federation en haar Big Show, die jaarlijks in New York plaatsvindt.

Het evenement komt op een moment dat internationale retailers te maken hebben met verhoogde onzekerheid als gevolg van politieke en economische veranderingen, aanhoudende regionale conflicten, handelstarieven en de voortdurende druk op gezinsbudgetten.

Als gevolg daarvan is het waarschijnlijk nog nooit zo belangrijk geweest om de sterke punten van de Europese en Noord-Amerikaanse retailmarkten samen te brengen en het evenement zal zijn thema volledig omarmen: Retail Together. Tijdens het evenement komen thema’s aan bod als naadloze, uniforme retail; innovatie en technologie op het gebied van winkeldesign; logistiek en de toeleveringsketen; MVO en ESG; uitbreiding van marktplaatsen; innovatie op het gebied van betalingen; CRM-systemen; intelligent gebruik van gegevens en fraude en cyberbeveiliging.

Ondanks de vele uitdagingen waarmee de detailhandel in de vijf jaar tijdens en na de pandemie werd geconfronteerd, is de detailhandelsmix van 2025 verre van het door bezorging gedomineerde model dat werd voorspeld toen de online verkoop tijdens de Covid-periode een hoge vlucht nam. In plaats daarvan is unified commerce [alle kanalen werken consistent en naadloos] de drijvende strategie geworden en hebben fysieke winkels en bestemmingen weer een bloeiperiode doorgemaakt, terwijl de sector wacht op een cruciaal jaar voor de toepassing van AI.

Het bezoek aan winkelcentra in de VS is bijvoorbeeld met 7,3% gestegen ten opzichte van 2019 (het laatste volledige jaar voor de pandemie) volgens analist Placer.ai en terwijl de online verkoop als percentage van de totale detailhandel langzaam blijft stijgen, is de realiteit dat bijna acht op de tien consumentendollars, euro’s en ponden nog steeds in een winkel worden uitgegeven.

Maar online winkelen wordt geleidelijk belangrijker en analist Forrester verwacht dat in 2029 de totale omzet van de Amerikaanse detailhandel 6 biljoen dollar zal bedragen, waarvan 1,8 biljoen online, wat neerkomt op een online detailhandelspenetratie van 29%.

De cruciale vraag voor retailers is hoe ze de investeringen in balans brengen en hoe ze de kanalen integreren. In het bijzonder moeten retailers online retourzendingen in de winkel aanmoedigen, omdat klanten dan geneigd zijn meer uit te geven dan de oorspronkelijke aankoopwaarde. Dit is slechts één voorbeeld van het benutten van kanalen om een rendement op investering te realiseren.

Een domein dat de krantenkoppen haalt en de digitale agenda zal blijven domineren is AI. De overheersende mening op de jaarlijkse NRF Big Show in New York in januari was dat 2025 het jaar is waarin retailers moeten beginnen met het leveren van AI-geleide projecten in plaats van alleen maar testen en leren. Tegen de tijd dat de NRF Big Show Europe in september in Parijs plaatsvindt, moeten we weten hoe ver de retailwereld is met het leveren van AI en unified commerce.

“NRF Retail’s Big Show: Europe wordt de meest uitgebreide retailbijeenkomst in Europa en markeert een belangrijke verschuiving van een nationale bijeenkomst naar een echt internationale ervaring,” zegt Arnaud Gallet, Retail Business Unit Director bij evenementenorganisator Comexposium. “De retailsector blijft veerkrachtig en wendbaar en herpositioneert zichzelf voor een nieuwe generatie consumenten en diepgaande evolutie, nu kunstmatige intelligentie innovatie en efficiëntie op elk niveau stimuleert.”

Hij voegt eraan toe: “Dit is een kritiek jaar in de vermenging van fysieke, digitale en nieuwe technologie. De retailers die zullen floreren zijn degenen die alles omarmen, van klantenservice in de winkel tot nieuwe AI-toepassingen, en die ervoor zorgen dat het allemaal onderdeel voelt van één merk. Dat betekent Retail Together.”

Met deze trends in het achterhoofd wordt NRF 2025: Retail’s Big Show Europe een vakbeurs van wereldklasse met exclusieve rondleidingen door Parijs, met meer dan 480 internationale exposanten, waaronder Vusion Group, Relex, Stripe, Zebra, NielsenIQ, SOTI en SymphonyAI. De expohal beslaat 25.000 m² en is verdeeld over twee paviljoens (Hal 4 en Hal 6), waar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitalisering van de detailhandel, logistiek, naadloze oplossingen en technologieën voor klantbetrokkenheid worden gepresenteerd. Er worden rondleidingen door de Expo aangeboden en winkelrondleidingen door innovatieve winkelruimtes in heel Parijs.

Het Innovation Lab & Startup Hub is een speciale ruimte voor baanbrekende technologieën en opkomende merken die de toekomst van de handel vormgeven, en de Big Ideas-sessies dienen als platform voor exposanten om baanbrekende innovaties en opkomende trends te laten zien.

Tijdens de conferentie zullen internationale CEO’s en c-suite executives uit Europa en de VS keynote toespraken houden met hun strategische visie op de toekomst van de detailhandel. Daarnaast zullen senior leiders uit de branche deelnemen aan thematische breakout sessies om de belangrijkste uitdagingen en kansen voor de sector te bespreken.

NRF en Comexposium hebben met succes NRF 2024: Retail’s Big Show Asia Pacific gelanceerd, die van 3 tot 5 juni 2025 in Singapore zal plaatsvinden, en deze eerste editie in Parijs is opgezet om het retail-ecosysteem in heel Europa te verenigen.

Om op de hoogte te blijven en bezoekerspassen aan te vragen voor NRF 2025: Retail’s Big Show Europe, klik hier.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    Amazon staat voor Britse miljardenclaims

    Amazon moet zich in het Verenigd Koninkrijk verdedigen tegenover collectieve claims van zowel consumenten als retailers, die kunnen oplopen tot vijf miljard euro. Zij beschuldigen de Amerikaanse e-commercegigant immers van machtsmisbruik.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN