RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail brengt top van luxewarenhuizen naar Antwerpen

icon
Algemeen1 oktober, 2021

Topmanagers van iconen als La Rinascente en INNO maken hun opwachting op het internationale congres The Future of Department Stores dat toekomstpistes voor de sector van de luxewarenhuizen verkent.

 

Kansen en bedreigingen

Grote namen als Selfridges, Galeries Lafayette of De Bijenkorf spreken tot de verbeelding als centra van weelderige luxe met hun hoge gebouwen vol licht. Maar vandaag kleuren de winkelstraten bloedrood. Zal het ooit goed komen? Over de kansen en bedreigingen voor de sector van de luxewarenhuizen schreven Erik Van Heuven (voormalig CEO van INNO) en Stefan Van Rompaey (hoofdredacteur van RetailDetail) het boek ‘The Future of Department Stores’.
 

Nu organiseert RetailDetail over dit onderwerp ook een internationaal congres. Enkele topnamen uit de sector maken hun opwachting op 21 oktober in Shopping Stadsfeestzaal in Antwerpen. Onder hen de Italiaanse ondernemer Maurizio Borletti, voormalig aandeelhouder van luxewarenhuizen La Rinascente en Le Printemps. Ook vandaag nog investeert hij in retailprojecten en bezit hij een deel van het winkelvastgoed van de groep Galeria Karstadt Kaufhof. In een interview met RetailDetail deelde hij al z’n uitgesproken visie op het luxewarenhuis.

 

Binnensteden en shoppingcentra

Ook INNO tekent present, de Belgische warenhuisketen die zichzelf nu volop heruitvindt met een metamorfose voor de fysieke winkels en de opening van het digitale shoppingplatform inno.be. Elly Zwinnen en Tom Van Hese komen het ambitieuze strategisch herlanceringsprogramma toelichten.
 

Selvane Mohandas du Ménil van de International Association of Department Stores trekt belangrijke lessen uit de pandemie om nieuwe crises voor te bereiden en de toekomst van de warenhuisindustrie aan te pakken. Vastgoedexpert Hubert Stech van Multi ziet hoe de toekomst van het warenhuis samenloopt met de toekomst van de shopping centra. Voor de academische noot zorgt hoogleraar Kitty Koelemeyer van Nyenrode Business University: zij brengt haar visie over het huidige bloedbad in de retail, lege winkelstraten en verpauperde binnensteden.
 

Het congres The Future of Department Stores vindt plaats op donderdag 21 oktober in Shopping Stadsfeestzaal in Antwerpen. Via deze link vindt u meer informatie over het programma en kan u tickets bestellen.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Onderaannemer Albert Heijn en Jysk spil in grootschalig witwasonderzoek

    In een onderzoek naar witwaspraktijken zijn op zo'n twintig locaties in Antwerpen en Brussel de voorbije dagen huiszoekingen uitgevoerd. De vermoedelijke spilfiguur is een onderaannemer van Albert Heijn en Jysk.

  • icon
    Algemeen10 december, 2025
    Primeur: slimme lichtreclame Neolytics analyseert shoppergedrag

    Lichtreclamespecialist Neopaul-signs en data-analist The Retail Factory lanceren samen Neolytics, ’s werelds eerste slimme lichtreclame met geïntegreerde technologie die passanten- en bezoekersgedrag in kaart brengt: “Dit zal de fysieke retail voorgoed veranderen”.

  • icon
    Algemeen9 december, 2025
    Lush wil met franchise Franse groei versnellen

    Cosmeticaketen Lush gaat opnieuw beginnen met franchising in Frankrijk. Drie jaar nadat de laatste Franse franchisewinkel werd omgevormd tot een eigen filiaal, kiest de Britse groep opnieuw voor het franchisemodel om zijn winkelnet versneld uitbreiden.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN