RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven 3-DEE
  • Onderwerpen PersoneelsbeleidRetailDetail HR & People Congress
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail HR & People Congress: “Toon als bedrijf je gezicht”

icon
Algemeen21 mei, 2024

Medewerkers willen weten waar ze terechtkomen. Holle vacaturetermen zoals “teamspirit” en “flexibele werkgever” zeggen weinig, terwijl een beeld meer zegt dan duizend woorden. Geef (potentiële) werknemers daarom een visuele inkijk, bepleit 3-DEE.

Binnenkijken in de organisatie

Quasi elke vacature heeft dezelfde structuur en gebruikt dezelfde vage termen. Nochtans zijn de belangrijkste factoren voor mensen om een job al dan niet aan te nemen, elementen zoals bedrijfscultuur, werkzekerheid, de collega’s, … – allemaal informatie die juist niet in een vacature staat.

Zeker de jongere generaties willen zich bovendien concreet kunnen inbeelden waar ze terechtkomen. Letterlijk: als YouTube- en TikTok-generaties zijn ze zeer visueel ingesteld. 3-DEE specialiseert zich daarom in het creëren van virtuele tours voor bedrijven. Deze interactieve tours zijn ontworpen om (potentiële) werknemers een unieke inkijk te geven in de bedrijfscultuur, werkomgeving en de mensen achter de organisatie.

Sinds de naweeën van de coronapandemie legt 3-DEE zich toe op het helpen aantrekken en behouden van talent met een innovatieve oplossing die verder gaat dan de standaard wervingsstrategieën. Op het RetailDetail HR & People Congress vertelt Sophia Huybrechts hoe en waarom transparantie en authenticiteit zo belangrijk zijn in het wervingsproces.

Beeld bij woord voegen

“Je kan als toekomstige werknemer eigenlijk al op voorhand door het bedrijf wandelen en je zo niet alleen fysiek aanwezig voelen, maar op een soort van ontdekkingstocht gaan en het bedrijf leren kennen”, legt oprichtster Huybrechts uit. In de tour integreert 3-DEE ook testimonials van collega’s, video’s en tekstjes. “Als je maandelijks een teamactiviteit organiseert, bijvoorbeeld, kan je dat zo ook effectief visueel maken.”

De implementatie van virtuele tours gaat echter verder dan alleen het wervingsproces. 3-DEE benadrukt het belang van een gestructureerde onboarding voor nieuwe medewerkers. Die kan aanzienlijk bijdragen aan het behoud van talent door nieuwe werknemers vanaf dag één te betrekken en te informeren. De virtuele tours kunnen worden uitgebreid met modules die praktische informatie bevatten, van een ‘pathfinder’ die de weg naar vergaderruimtes wijst tot zelfs de werking van de printer, maar ook bedrijfsspecifieke procedures en waarden. Afhankelijk van de doelgroepen kunnen de interactieve tours verder worden gepersonaliseerd.

Technologie maakt persoonlijker

In een tijd waarin de arbeidsmarkt steeds competitiever wordt, illustreren de virtuele tours van 3-DEE hoe technologie kan worden ingezet om de HR-ervaring te verrijken en te personaliseren. Ironisch genoeg wil de technologie bedrijven net menselijker maken, met een meer persoonlijke en interactieve benadering.

“We focussen heel erg op het persoonlijke aspect. Ook in de tours vinden we het heel belangrijk dat je je gezicht toont. Een goeie manier is testimonials van collega’s te integreren, zodat je enerzijds een gezicht op een bedrijf kan plakken en waarin sollicitanten zich anderzijds in kunnen herkennen. Het is helemaal tof als die mensen dan ook bereikbaar zijn om bijvoorbeeld vragen aan te stellen, bijvoorbeeld via een link naar hun LinkedIn-pagina waar je als sollicitant op een neutrale plek meer informatie kan vragen.”

Aangezien het zo personaliseerbaar is, zijn de tours ook multi-inzetbaar. Van bredere ‘employer branding’ op sociale media tot onboarding op het hoofdkantoor en sales in de winkels, 3-DEE bekijkt met de klant mee hoe er gecommuniceerd kan worden. “In de marketingstijl van het bedrijf maken we mee een communicatieplan op. De droge vacaturetekst delen op LinkedIn met de oproep ‘wie wordt onze nieuwe collega’ maakt immers weinig indruk in al het onlinerumoer. En je kan die tours eigenlijk overal en voor alles inzetten, dat maakt ze zo handig.”

Ontdek er alles over op het HR & People Congress van RetailDetail, op 6 juni in Antwerpen. Die dag spreken ook onder andere Thomas Geuken van het Copenhagen Institute for Future Studies over leiderschap, Julie Van der Heyden van Delhaize over werknemersbetrokkenheid en Tine Vandaele van La Lorraine Bakery Group over employer branding.

Reserveer hier je ticket voor het HR & People Congress
Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen28 mei, 2025
    Moederbedrijf Temu ziet winstdaling door handelsoorlog

    Als gevolg van Amerikaanse invoertarieven, maar ook van toegenomen concurrentie op de Chinese thuismarkt, daalde de winst van PDD Holdings, het moederbedrijf van de koopjesapp Temu, met 50%.

  • icon
    Algemeen27 mei, 2025
    Retailevenement in Parijs van start op cruciaal moment

    (Publireportage) Vijf jaar geleden stonden retailexperts in de rij om voorspellingen te doen die achteraf zeer onnauwkeurig bleken, over de toekomst van de detailhandel in een tijd waarin online boodschappen boomden en de rol van supermarkten in twijfel werd getrokken omdat de pandemie de onlineverkoop van eten, drinken en essentiële...

  • icon
    Algemeen27 mei, 2025
    Hema verjongt aan vooravond van honderdste verjaardag

    Liefst 125 Hema-winkels kregen vorig jaar een nieuw jasje. Met succes, want de bijna honderd jaar oude keten groeide in 2024 met 2% en wist ook meer jongeren aan te trekken.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN