RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Vente-Exclusive en Vente-Privee worden Veepee

icon
Algemeen24 januari, 2019

Om de internationale groei te vergemakkelijken, veranderen Vente-Exclusive en Vente-Privee hun naam naar Veepee. Zo wil de webshop voor stockverkopen een eenduidig merk worden in alle veertien landen waar die vandaag actief is.

 

Zeven verschillende namen

Het Belgische Vente-Exclusive, sinds 2015 onderdeel van Franse sectorgenoot Vente-Privee, wordt herdoopt tot Veepee. Daarmee wil het bedrijf zich een consistenter en eenduidiger merkimago aanmeten. Vandaag is de webaanbieder van privéverkopen immers bekend onder liefst zeven verschillende regionale merknamen, zoals ook nog eboutic.ch en Privalia.com.

 

Die veelheid aan namen is te verklaren doordat Vente-Privee groot is geworden (het bedrijf is Europees marktleider) dankzij talrijke overnames. Zo breidde het onder de naam Privalia uit op de Spaanse, Italiaanse, Braziliaanse en Mexicaanse markten, terwijl het in Denemarken Designers & Friends overnam en Zlote Wyprzedaze in Polen. 

 

Ook het meerderheidsbelang dat Vente-Privee in 2015 in Vente-Exclusive nam, moet in die context worden gezien. Toen beloofde de overnemer evenwel dat Vente-Exclusive autonoom zou blijven bestaan. Toch gaat het bedrijf nu voor een Europese eenmaking onder de vlag Veepee.

 

Logo met roze vlinder

Het logo blijft wel hetzelfde als dat van moederbedrijf Vente-Privee: een roze vlinder. Dat blijkt uit een aanvraag die in november vorig jaar is ingediend bij de Franse instantie voor intellectuele eigendomsrechten. Op 14 december werd het patent publiek gemaakt en nu begint de webverkoper geleidelijk met de introductie ervan.

 

De naamsverandering komt er ook met het oog op verdere internationale expansie. Vandaag is Veepee goed voor 6000 medewerkers en ruim 72 miljoen leden. In het boekjaar 2017 realiseerde de groep een omzet van 3,3 miljard euro.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    El Corte Inglés investeert drie miljard “om klantverwachtingen te overtreffen”

    El Corte Inglés heeft ambitieuze plannen aangekondigd: tegen 2030 investeert de Spaanse retailgroep ruim 3 miljard euro in het verbeteren van de klantervaring. "Service blijft ons onderscheidende kenmerk,” zegt voorzitter Marta Álvarez.

  • icon
    Algemeen25 juli, 2025
    Amazon staat voor Britse miljardenclaims

    Amazon moet zich in het Verenigd Koninkrijk verdedigen tegenover collectieve claims van zowel consumenten als retailers, die kunnen oplopen tot vijf miljard euro. Zij beschuldigen de Amerikaanse e-commercegigant immers van machtsmisbruik.

  • icon
    Algemeen24 juli, 2025
    Hoe eerlijk moeten merken zijn over AI-beelden?

    Aldi Süd zegt voortaan welke afbeeldingen in zijn reclamefolders met artificiële intelligentie zijn gegenereerd. De supermarktketen zwengelt zo de discussie over transparantie aan: een actueel debat, nu ook de modesector mannequins volop vervangt door digitale tweelingen.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
  • icon
    Algemeen16 juli, 2025
    Blokker ziet gros franchisenemers afhaken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN