RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen Herstructurering
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Verkoop nog niet aan de orde: Inno zet door met strategische herpositionering

icon
Algemeen14 februari, 2023
Armin Devender, Inno

De Belgische warenhuisketen Inno voert zijn strategische herpositionering verder uit zoals gepland, zegt CEO Armin Devender. Een mogelijke verkoop door moederbedrijf Galeria Karstadt Kaufhof is nog niet concreet.

Geen concrete gesprekken

Recent rezen er heel wat vragen over de toekomst van warenhuisketen Inno, het dochterbedrijf van Galeria Karstadt Kaufhof met zestien winkels in België. Het Duitse moederbedrijf ondergaat op de thuismarkt immers een ingrijpende herstructurering na een beschermingsprocedure en overweegt volgens Duitse financiële media een verkoop van de Belgische dochter, een transactie die tientallen miljoenen zou kunnen opbrengen.

Tot nu toe wou het Duitse bedrijf de geruchten niet bevestigen, maar nu volgt er dan toch een summier commentaar. “In deze situatie moet Galeria Karstadt Kaufhof alle denkbare scenario’s overwegen, inclusief de verkoop van zijn Inno-aandelen. Maar er vinden op dit moment geen concrete verkoopgesprekken plaats”, zegt herstructureringsexpert Arndt Geiwitz, die Galeria Karstadt Kaufhof begeleidt.

Het tij gekeerd

Devender ontkent intussen dat Inno herstructureringsmaatregelen boven het hoofd hangen: “Bij Inno voeren we de strategische herpositionering verder uit zoals gepland. Zelfs als de aandeelhoudersstructuur daadwerkelijk zou wijzigen, zal dit geen veranderingen teweegbrengen voor onze medewerkers, klanten, winkels en partners”, zegt hij.

“We gaan onze department stores in de toekomst nog meer in het premiumsegment positioneren. In de winkels in de Brusselse Nieuwstraat en de Louizalaan worden deze zomer al aanpassingen in die richting zichtbaar.” In oktober 2022 kondigde de CEO aan dat hij met succes het tij gekeerd had bij de warenhuisketen: Inno realiseerde vorig boekjaar een positieve EBITDA van ruim tien miljoen euro, na twee verlieslatende jaren.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Target en Walmart onderuit: kunnen Amerikaanse retailers importtarieven “gewoon opeten”?

    De Amerikaanse retailreus Target ziet zijn omzet dalen en verlaagt zijn verwachtingen voor het hele jaar. Walmart-CEO Doug McMillon waarschuwde al de ‘Trump-tarieven’ de prijzen zullen doen stijgen, en haalde zich daarmee de woede van de president op de hals. Stevent de Amerikaanse retail af op een crisis?

  • icon
    Algemeen22 mei, 2025
    Waarom merken en retailers samen op zoek moeten naar hun meest waardevolle klanten

    Shoppers die trouw zijn aan een merk, zijn doorgaans ook trouw aan de retailer waar ze dat merk kopen. Beide partijen hebben er dan ook alle belang bij om op basis van gedeelde klantdata op hun meest waardevolle klanten te focussen.

  • icon
    Algemeen21 mei, 2025
    Cyberaanval kost Marks & Spencer 300 miljoen pond

    De gevolgen van de recente cyberaanval zullen nog tot in juli voelbaar blijven, waarschuwt Marks & Spencer, dat een impact van zowat 300 miljoen pond (355 miljoen euro) verwacht op de operationele winst.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Food23 mei, 2025
    Intermarché zet niet-strategische fabrieken te koop
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN