RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Vijf goede redenen om het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress niet te missen

icon
Algemeen29 januari, 2020

Hoe maak je als retailer het verschil in een wereld waar digitaal het nieuwe normaal is? Door beter te zijn in iets wat relevant is voor jouw doelgroep. Op het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress ontdek je hoe en waarom slimme keuzes maken de sleutel is tot succes. We geven je alvast vijf argumenten om deze afspraak niet te missen.

 

1. Amazon komt de Benelux opschudden

Eigenlijk heb je niet meer dan één reden nodig om nu meteen je tickets te bestellen voor het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress op 6 februari: 2020 is immers het jaar van de waarheid voor de retailsector in de Benelux. De officiële start van Amazon met een complete Nederlandstalige webshop luidt een nieuw tijdperk in. Niet alleen komt de webgigant naar hier met “miljoenen producten”, ook opent het bedrijf z’n marktplaats voor lokale verkooppartners. Dat de impact zich niet zal beperken tot Nederland, is duidelijk. Vanuit Frankrijk is Amazon nu al nummer één in Wallonië en Brussel. De kans lijkt dus erg groot dat ook Vlaanderen voor de bijl gaat. Hoe de strijd aangaan? Focus op wat Amazon niét kan doen, zegt top-retailinfluencer Natalie Berg, auteur van het boek ‘Amazon: De retailer die alles op zijn kop zet’. Niet te missen.

 

2. Leer van inspirerende collega’s

Al te vaak horen we hetzelfde liedje: dat Belgische retailers achterophinken als het gaat om digitalisering. Die veralgemening is onterecht. RetailDetail zocht én vond lokale voorbeelden die de weg tonen. Pharmapets bijvoorbeeld onderscheidt zich met nichemerken en gespecialiseerde producten, en kan zo een plaats op de markt veroveren naast internationale concurrenten als Zooplus of Medpets. Het Wetterse Smartphoto, specialist in gepersonaliseerde fotoproducten, is vandaag al in veertien landen actief, zonder ook maar één fysiek winkelpunt. De succesformule: slimme online marketing. En herenmodelabel State of Art illustreert de meerwaarde van een échte omnichannel-aanpak, dankzij gerichte IT-investeringen.

 

3. De consument van vandaag, de technologie van morgen

Wie is de omnichannelconsument, hoe ziet zijn/haar klantreis eruit? Daarover bevroeg Wunderman Thompson meer dan 1.500 Belgen. Enkele conclusies: “de” Belgische e-shopper bestaat niet, Amazon heeft Wallonië en Brussel al in z’n zak, en de meeste retailers voldoen niet aan de hoge consumentenverwachtingen. Denis Ghys komt aangeven hoe het beter kan. Net als Thomas Danniau van digitaal agentschap The Reference: hij is een aanhanger van het credo “één nauwkeurige meting is duizend deskundige meningen waard.” En hij komt retailers leren hoe ze in een omnichannel-realiteit hun prestaties beter kunnen meten, analyseren en rapporteren. Het punt is dat de meeste winkeliers nog onvoldoende besef hebben van de onwaarschijnlijke mogelijkheden die digitalisering met zich meebrengt. Door data uit verschillende bronnen aan elkaar te koppelen, krijgen retailers en winkelcentra een helder beeld van het traject dat shoppers afleggen, vanaf het moment dat ze van thuis naar de winkel vertrekken tot ze weer thuiskomen. Ongezien? Naar de presentatie van Alex Lorette van Proximus, zal je gegarandeerd met grote ogen zitten kijken.

 

4. Duiding door dé omnichannel-expert

Als er in de Benelux één autoriteit is op het vlak van omnichannelretail, dan is dat zonder twijfel retailprofessor Gino Van Ossel van de Vlerick Business School. Al in 2014 publiceerde hij het succesvolle boek ‘Omnichannel in Retail’, dat intussen beschouwd wordt als een standaardwerk over het onderwerp. In het najaar van 2018 verscheen de opvolger ‘Retail. De digitale hysterie voorbij’, een boek dat hoogdravende theorie vertaalt naar de nuchtere praktijk. Op het RetailDetail Omnichannel & E-commerce Congress praat hij niet alleen de sprekers aan elkaar maar schetst hij ook de snel veranderende context waarin retailers vandaag functioneren. Deelnemers gaan dus naar huis met concrete handvatten om zélf aan de slag te gaan.

 

5. Toegang tot een uniek netwerk

We zeggen het wel vaker: op RetailDetail events geldt de regel dat het publiek even interessant is als de sprekers. Ook op 6 februari kan je tussen de presentaties door kennismaken en netwerken met een tweehonderdtal toonaangevende retailprofessionals. Voor retailers geldt bovendien een speciale prijs: 275 euro (exclusief kosten & BTW). Je kan je kortingscode aanvragen door een e-mail te sturen naar info@retaildetail.be. Vermeld in de e-mail je bedrijfsnaam en de naam van de personen waarvoor je een korting wenst aan te vragen. Je zal binnen de werkdag feedback ontvangen. Wees snel, want de ticketverkoop verloopt voorspoedig: er zijn nu nog slechts enkele tientallen plaatsen beschikbaar. Tickets bestellen kan via deze link, waar je ook meer informatie vindt over het programma en de praktische details.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Shein ontsnapt aan schorsing in Frankrijk

    De Franse overheid vangt bot in zijn rechtszaak tegen Shein: de rechter laat het e-commerceplatform online, ondanks "ernstige schade aan de openbare orde". Ondanks de juridische overwinning blijft een deel van de marktplaats voorlopig nog dicht.

  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Alibaba jaagt flitscommerce in China aan met samenwerking tussen Cainiao en Tmall

    Alibaba versnelt zijn instantcommerce-offensief in China. Logistiekdochter Cainiao en Tmall Supermarket bundelen de krachten om hun logistieke netwerk uit te breiden en levertijden te verkorten. Het initiatief moet Taobao sterker positioneren tegenover Meituan en JD.com.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN