RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven bol.com
  • Onderwerpen E-commerceMarketing
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wat bruist in België? Bol.com wijst het aan

icon
Algemeen11 mei, 2023

Bol.com past zijn Belgische thuispagina voortaan aan lokale trends en verkopers aan. Zo kan de Nederlandse webshop nu ook volop inspelen op het communieseizoen.

Lokaal podium

Rond communies en lentefeesten maken ze in Nederland veel minder poeha. Er nu kinderfietsen, partytenten of horloges extra in de kijker zetten, heeft dus geen zin. In België is het daarentegen precies waar mensen naar op zoek zijn. Hoe kan Bol.com beter op die cultuurverschillen inspelen? Door de “etalagepagina”, die bezoekers als eerste te zien krijgen, aan te passen aan het land.

Bol.com zet voortaan lokale trends, merken en verkooppartners in de verf op een nieuwe webpagina enkel voor Belgen. Wie met een Belgisch IP-adres de website bezoekt, zal vanaf vandaag in de banner bovenaan de pagina ‘Wat bruist in België’ te zien krijgen. Zo wil het onlinewarenhuis lokale voorkeuren en wat uit België afkomstig is een eigen podium geven.

Kleine minderheid

Interesses en tradities, zoals nu de communiefeesten, worden er naast Belgische handelaars en merken uitgelicht. Onder de rubriek ‘Belgische merken’ krijgen die laatste extra aandacht. Maar evenzeer populaire merken uit het buitenland die vaak door Belgische klanten worden gekocht, krijgen een extra categorie.

Bol.com werkt intussen samen met 6.429 Belgische verkooppartners. Het is weliswaar nog maar een kleine minderheid, want in totaal telt het Nederlandse e-commerceplatform 51.000 verkooppartners, die verkopen aan 13 miljoen Nederlandse en Belgische klanten.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen14 november, 2025
    Google start met AI-shoppen in de VS

    Google activeert AI-gestuurd shoppen in de VS, inclusief de mogelijkheid om automatisch te bestellen bij prijsdalingen. Search AI-Mode en Gemini putten uit de productinformatie die webwinkeliers al jaren uploaden naar Google Shopping.

  • icon
    Algemeen14 november, 2025
    Wibra eindigt het jaar met 71 Belgische winkels

    Wibra heeft de expansie in België dit jaar flink versneld: met de opening van een nieuwe winkel in Zemst afgelopen week klokt de discounter af op 71 vestigingen.

  • icon
    Algemeen13 november, 2025
    Europa keurt heffing op kleine pakketjes goed

    De kogel is door de kerk: de EU-ministers van Financiën hebben een voorstel goedgekeurd om ook op pakketjes van minder dan 150 euro douanerechten te heffen. En daar blijft het mogelijk niet bij…

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Wonen15 oktober, 2025
    Leen Bakker wil nu ook 35 Nederlandse winkels sluiten
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Algemeen28 oktober, 2025
    ChatGPT krijgt een Paypal-betaaloptie
  • icon
    Wonen30 oktober, 2025
    Ex-uitbaters Blokker lanceren eigen formule: Allesz
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN