RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Amazonbol.comWibra
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wibra gaat verkopen op bol.com en Amazon

icon
Algemeen21 augustus, 2023

Omdat zijn schoonmaakmerk Dasty vaak te duur op marktplaatsen wordt doorverkocht, gaat Wibra het volgend jaar zelf verkopen op platformen als bol.com en Amazon. De eigen webshop wordt binnenkort winstgevend.

Groter onlineaanbod

Wibra professionaliseert zijn e-commercestrategie: na het succes van de tijdelijke webshop die de discounter noodgedwongen lanceerde tijdens de lockdowns, kwam er in 2021 een volwaardige e-commerceafdeling en een nieuwe webshop met een groter aanbod dan in de fysieke winkels. “Artikelen als airfryers, koffersets en stofzuigers nemen te veel winkelruimte in, maar bij het online kanaal hebben we deze beperking niet”, zegt e-commercemanager Roy Verwig aan ecommercenews.nl.

De sterkste groei ziet de retailer in de verkoop van afgeprijsde megaboxen met babydoekjes of handzeep. Ondanks de grote kortingen leveren die producten toch de hoogste winst op, doordat Wibra dankzij grotere volumes kan besparen op de logistieke kosten.

Minstens break-even

De onlineverkoop groeit elk kwartaal met 10%. Als die groei zich doorzet, draait de webshop tegen eind dit jaar minstens break-even, mogelijk zelfs een kleine winst. Ongeveer 35% van de bestellingen komt van vaste klanten. Wibra streeft naar 40% aan het einde van het jaar.

De helft van de onlineomzet komt van schoonmaakproducten, met een hoofdrol voor sterproduct Dasty, waarvan klanten geregeld twintig flessen per keer bestellen. Dasty is echter via doorverkopers steeds vaker te vinden op platformen als bol.com en Amazon, tegen te hoge prijzen. Om dat te counteren wil Wibra die producten vanaf volgend jaar zelf gaan verkopen op marktplaatsen. Bovendien onderzoekt de retailer het potentieel van e-commerce in andere Europese landen.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    “AI doet de grenzen tussen klantservice en marketing vervagen”

    Straks gaat “agentic” AI niet alleen klantvragen beantwoorden, maar ook koopgedrag voorspellen: dat zal retailers helpen om de klantverwachtingen te overtreffen, zegt Yasin Hadnan van CM.com.

  • icon
    Algemeen9 september, 2025
    Flying Tiger zet groei verder na machtsgreep door schuldeisers

    Flying Tiger opent een eerste winkel in Maleisië. De uitbreiding volgt enkele maanden na een turbulente eigenaarswissel en een kapitaalinjectie van 200 miljoen euro.

  • icon
    Algemeen8 september, 2025
    Wibra zet klanten in als merkambassadeurs met ‘Wibsters’-community

    Textieldiscounter Wibra lanceert een eigen ‘community’ onder de naam ‘Wibsters’: met het programma wil de keten klanten inzetten als merkambassadeurs en zorgen voor user-generated content.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging26 augustus, 2025
    Moederbedrijf EasyToys zoekt al na een jaar nieuwe CEO
  • icon
    Wonen1 september, 2025
    Homefashion Group “onderzoekt opties” voor Leen Bakker en Kwantum
  • icon
    Algemeen29 augustus, 2025
    Action bouwt duurzaam distributiecentrum in Roemenië
  • icon
    Vrije tijd14 augustus, 2025
    Herlancering Game Mania opnieuw uitgesteld
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN