RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Workshop: “Met local search kunnen retailers traffic verdubbelen”

icon
Algemeen8 augustus, 2019

Meer dan 50% van alle zoekverkeer gaat vandaag naar lokale pagina’s van Google en Facebook, niet meer naar klassieke websites. Hoe ga je aan de slag met die ‘local search’?

 

Een online gezicht voor elke winkel

Je fysieke winkelpunten een online gezicht geven: dat is de essentie van ‘local search’. Roland Gerets legt in zijn exclusieve workshop voor retailhub uit hoe je er binnen je organisatie mee aan de slag kunt gaan. Wat zijn de nieuwste trends, en wat is hun impact op de klantenreis?

 

“Als retailer kan je vandaag niet meer naast de impact van ‘mobile search’ (en morgen ‘voice search’) kijken. Hier niet mee aan de slag gaan, is gewoon business missen”, benadrukt Gerets. Het bewijs moet zichzelf leveren, want tijdens de workshop bekijken retailprofessionals ook modellen waarmee ze de conversie in het winkelpunt kunnen berekenen.

 

Aan de hand van zowel de theorie als ‘best practices’ leren deelnemers hun winkelpunten actief op het internet managen. “In eerste instantie zorg je ervoor dat je consumenten de juiste informatie meegeeft over je winkelpunt, en dit over verschillende kanalen en media. Het lijkt evident, maar de praktijk toont aan dat zelfs erg bekende merken en retailers het nog steeds moeilijk kunnen realiseren”, aldus Gerets.

 

Traffic zowel online als fysiek verdubbelen

Deelnemers bekijken verder de impact van reviews op lokale pagina’s zoals Google My Business, Facebook Local Pages en hun ‘store locator’. “Door gezonde ‘basics’ toe te passen, kan je op een relatief korte periode van zes tot twaalf maanden de traffic zowel online als fysiek verdubbelen”, weet de SEO-specialist. Zo zet Gerets ook lokale content en promoties hoog op de agenda, aangezien dat zowel de activatie verhoogt als een boost geeft op SEO-vlak.

 

De hele workshop zal interactief zijn: naast de ‘web-to-store audit’, die tijdens de sessie ter plaatse wordt gemaakt, is volgens Gerets ook de uitwisseling met de andere aanwezige professionals van enorme waarde. Deelnemers krijgen hun audit trouwens mee naar huis, zodat ze een concrete set van acties hebben.

 

Klik hier om deel te nemen aan de workshop van Roland Gerets over ‘local search’ of voor meer informatie.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Shein ontsnapt aan schorsing in Frankrijk

    De Franse overheid vangt bot in zijn rechtszaak tegen Shein: de rechter laat het e-commerceplatform online, ondanks "ernstige schade aan de openbare orde". Ondanks de juridische overwinning blijft een deel van de marktplaats voorlopig nog dicht.

  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Alibaba jaagt flitscommerce in China aan met samenwerking tussen Cainiao en Tmall

    Alibaba versnelt zijn instantcommerce-offensief in China. Logistiekdochter Cainiao en Tmall Supermarket bundelen de krachten om hun logistieke netwerk uit te breiden en levertijden te verkorten. Het initiatief moet Taobao sterker positioneren tegenover Meituan en JD.com.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN