RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AB InBev lanceert gastronomische food market in Tour & Taxis

icon
Food28 juni, 2021

AB InBev en projectontwikkelaar Extensa zetten hun schouders onder de grootste overdekte food market van Europa. Die komt in Gare Maritime, het commerciële hart van Tour & Taxis, en zal in het najaar de deuren openen.

 

Primeur

Het nieuwe foodconcept van AB InBev en Extensa biedt ruimte aan tien restaurants, gezellige overdekte terrassen en hippe foodshops. Bedoeling is om alle smaken binnen de rijke Belgische gastronomie een plaats te geven. Daarvoor doet AB InBev een beroep op jonge talenten en gerenommeerde chefs. Zo zal sterrenchef Bart De Pooter het concept “Belgian Burger” uitbaten.

 

In het midden van de Gare Maritime Food Market komt een grote bar met als centrale biermerk Victoria, dat in 2020 werd gelanceerd. De uitbating van het foodconcept is een absolute primeur voor de brouwerij.

 

“Onze ambitie gaat verder dan een kwalitatief culinair concept. We hebben ook aandacht voor onze sociale impact en willen een band smeden met de Belgen, Brusselaars en de omgeving van Tour & Taxis,” zegt Pieter Anciaux, directeur Horeca bij AB InBev België. “De Victoria Bar en de restaurants zullen hun inkopen voornamelijk lokaal doen. Er komen ook samenwerkingen met food start-ups en boerderijen uit de buurt.”

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food22 juli, 2025
    Sterke Europese vraag redt de cijfers voor Coca-Cola

    Coca-Cola verkoopt minder frisdrank: economische onzekerheid weegt op het consumentenvertrouwen. Sterke cijfers in Europa compenseren de terugval elders. In de VS introduceert de fabrikant een variant met rietsuiker.

  • icon
    Food18 juli, 2025
    Inkoopalliantie EMD (Colruyt, Superunie) versterkt zich in Polen

    European Marketing Distribution (EMD), de Europese inkoopalliantie waarbij onder andere Colruyt Group en Superunie zijn aangesloten, verwelkomt een reeks Poolse supermarkten als nieuwe leden.

  • icon
    Food18 juli, 2025
    “Retailers zien verborgen kosten van voedselverspilling over het hoofd”

    Voedselverlies kost supermarkten wereldwijd elk jaar 90 miljard euro. Een halvering van die kosten zou de krappe winstmarges van foodretailers met meer dan 20% kunnen doen stijgen, stelt een nieuw rapport.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Schoonheid/verzorging9 juli, 2025
    Leiderschapswissel bij The Body Shop markeert nieuwe groeifase
  • icon
    Algemeen8 juli, 2025
    Sneller retourneren: Goed nieuws voor klanten en betalingsdienstaanbieders
  • icon
    Vrije tijd8 juli, 2025
    Game Mania herrijst als webshop onder Nederlandse vlag
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN