RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Kim Evenepoel
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

AB InBev lanceert in VS hyperpopulaire "hard seltzers" nu ook bij ons

icon
Food29 april, 2021

Het zat er al een poos aan te komen, maar nu maakt AB InBev het officieel. ‘Hard seltzer’, een alcoholisch drankje met spuitwater en fruitsmaak, komt naar onze contreien. Volgens de biergigant is de Europese vraag naar het in de VS zo populaire drankje snel aan het toenemen.

 

Populair bij jongeren

Het hard seltzer-merk van AB InBev, Mike’s Hard Seltzer, zal vanaf nu ook opduiken in België, Duitsland, Frankrijk en Nederland. Er komt wel een klein lokaal verschil wat de smaken betreft: in België, Nederland en Frankrijk gaat het om de smaken limoen, framboos en zwarte kers, maar in Duitsland wordt die laatste vervangen door passievrucht.

 

Hard seltzers hebben weinig met bier te maken, behalve dan dat het alcoholpercentage met 5% in de buurt ligt van klassieke pilsbieren. Voor de rest bestaat het drankje uit spuitwater en fruitaroma’s. Vooral bij jongeren is het een populair alternatief voor bestaande alcoholische dranken: het is makkelijker drinkbaar en laag in calorieën. Mike’s Hard Seltzer klokt bijvoorbeeld af op 100 calorieën per blikje van 33 cl.

 

In de Verenigde Staten vertaalde die populariteit zich in een markt die intussen al meer dan drie miljard euro waard is. In het Verenigd Koninkrijk, waar Mike’s Hard Seltzer sinds 2019 beschikbaar is, groeide de markt al naar een waarde van 600 miljoen pond (zowat 700 miljoen euro).

 

“Beyond Beer”

“Het hard seltzer-segment trekt heel wat nieuwe doelgroepen aan”, stelt Elise Dickinson, marketingmanager voor de hard seltzers voor AB InBev Europe. “Van bierdrinkers tot liefhebbers van wijn of sterkedranken, die allemaal op zoek zijn naar een verfrissend alternatief.”

 

Het succes van de hard seltzers helpt AB InBev om zijn drankenportfolio verder te diversifiëren. Het bedrijf blijft in de eerste plaats een bierbrouwer, maar zijn “Beyond Beer”-divisie wint wel snel aan belang. Die omvat niet enkel de hard seltzers, maar ook wijnen, sterkedranken en voorgemixte cocktails. De divisie zette in 2020 een dubbelcijferige groei neer en is nu goed voor een jaaromzet van een miljard dollar (800 miljoen euro).

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nederlandse maaltijdwinkelketen Stach naar Parijs, Londen en Berlijn

    Stach, de Nederlandse keten van eetwinkels, koestert internationale ambities: na de twee eerste vestigingen in Parijs moeten ook steden als Berlijn, Londen of Hamburg volgen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    “Carrefour zoekt koper voor Italiaanse tak”

    Carrefour overweegt om Italië te verlaten: de retailer zou discrete gesprekken voeren met Europese retailers over een verkoop van de activiteiten in het land. Onder andere Lidl, Esselunga en Conad zouden interesse tonen.

  • icon
    Food13 juni, 2025
    Nieuwe Aldi-kledingcollectie knipoogt naar “quiet luxury”

    Net als vorig jaar introduceert Aldi bij het begin van de festivalzomer opnieuw een kledinglijn in z’n Belgische winkels, met een bijzonder collector’s item als blikvanger.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN