RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn stapt over op verantwoorde zalm

icon
Food9 juni, 2015

 

 

Zalm is favoriet

Albert Heijn is naar eigen zeggen wereldwijd de eerste supermarkt die op deze grote schaal ASC-zalm aanbiedt in zijn winkels. Dit is een resultaat van de 5-jarige samenwerking met het Wereld Natuur Fonds (WNF).

 

Steeds meer consumenten hebben vis op het weekmenu staan en daarbij is zalm favoriet, ziet Albert Heijn. Zo’n 45% van alle verse visverkopen is zalm en op ah.nl staan ruim 500 recepten met vis.

 

ASC-verantwoorde viskweek

 ASC staat voor Aquaculture Stewardship Council, een onafhankelijke internationale non-profitorganisatie die een certificeringsprogramma voor verantwoorde viskweek beheert en verder ontwikkelt. Vis met dit keurmerk komt uit kwekerijen die hun invloed op water, natuur en milieu beperken, goed zorgen voor medewerkers en rekening houden met de omwonenden.

 

”Zalmkweek is de snelst groeiende tak van voedselproductie ter wereld. Vandaar dat het belangrijk is om via het keurmerk ASC eisen te stellen aan deze sector en de negatieve gevolgen daarvan voor mens en natuur tegen te gaan”, aldus Elies Arps, Sr. Adviseur Markten WNF.

 

Het verduurzamen van het visschap is een van de initiatieven van Albert Heijn om de eigen merken duurzamer te maken. De afgelopen jaren is het totale eigenmerkassortiment onder de loep genomen. Samen met leveranciers en certificerende instanties hebben inmiddels duizenden producten een duurzame stap gezet voor mens, dier of milieu. In het boekje ‘Stap voor stap een duurzamer assortiment’ op de website van Albert Heijn staan de resultaten.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit

    Na 28 jaar geeft Colruyt het op in Frankrijk. Winstgevend zijn de winkels nooit geworden. Maar hoe ziet zo'n Franse Colruyt eruit? RetailDetail ging een kijkje nemen.

  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier

    Jumbo zet zijn contract met vaste broodleverancier Bake Five stop om de inkoopkosten te verlagen. Een ongeziene zet, want de bakkerijgroep bakt al twee decennia voor Jumbo en is zo ook sterk van de supermarktgroep afhankelijk.

  • icon
    Food24 juni, 2025
    Colruyt Frankrijk: nog 950 banen in gevaar

    Ondanks de overname van 81 Franse Colruyt-supermarkten door Les Mousquetaires, dreigt nog het verlies van 950 banen. Voor 24 winkels, de distributiecentra en het hoofdkantoor zijn immers nog geen oplossing gevonden.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
  • icon
    Food6 juni, 2025
    Lidl verliest klanten na Duits prijsoffensief
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN