RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Albert Heijn wil blijven inzetten op innovatie en gemak

icon
Food8 augustus, 2016

Selma Postma, General Manager AH Online, ziet naar de toekomst toe het meeste kans op groei in het ontwikkelen van meer concepten die het leven gemakkelijker moeten maken voor de klant. Enkel zo kan het online marktaandeel verder groeien.

 

Veel testen

“Gemak is waar klanten ons voor gebruiken. Dat gaat verder dan alleen de maaltijdbox of een Pick Up Point waar klanten op een eigen moment boodschappen kunnen ophalen”, zegt Selma in een interview met Emerce.

 

Bij Albert Heijn worden dan ook heel wat nieuwe concepten uitgetest op kleinere schaal. Als die dan in de smaak vallen, dan worden ze verder uitgerold naar de rest van het land. “De innovatie zit bij ons in kleine en grotere zaken. Maar uiteindelijk gaat het erom veel goede ideeën ook echt te realiseren. Dat vraagt focus en discipline.”

 

Flexibiliteit en de mogelijkheid voor klanten om op hun eigen manier boodschappen te kunnen doen zijn ook belangrijke aspecten, net als het bieden van inspiratie. “Online is gemakkelijke inspiratie heel belangrijk. Zo kun je op ah.nl en Appie je eigen lijstje maken, zien wat je eerder hebt gekocht en welke artikelen in de Bonus zijn.”

 

Geen angst voor concurrentie

Ondertussen vrezen ze bij Albert Heijn niet de online concurrentie van onder andere Lidl, Aldi, Jumbo en Picnic. “Het feit dat meerdere partijen zijn geïnteresseerd in dit stukje markt, maakt ook dat die markt zich ontwikkelt. Dat is goed voor onze klanten en het houdt ons als first mover scherp”, aldus Postma.

 

Albert Heijn is momenteel dan ook nog de absolute marktleider bij de online supermarkten in Nederland, al gaat het ook hier om een bescheiden aandeel van de totale omzet. Het totale online aandeel van de omzet bij supermarkten in Nederland is dan ook slechts 1,6 procent.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food14 juli, 2025
    Carrefour herstructureert in Italië

    Carrefour schrapt 175 jobs op zijn Italiaanse hoofdkantoor in Milaan. De herstructurering wakkert opnieuw geruchten aan over een exit van de retailer uit het land.

  • icon
    Food14 juli, 2025
    Albert Heijn voert campagne met B Corp-merken

    Albert Heijn voert in Nederland campagne met A-merken die een B Corp-certificering hebben, om klanten aan te zetten tot bewuste aankoopkeuzes. De retailer is zelf ook B Corp gecertificeerd.

  • icon
    Food14 juli, 2025
    Lidl breidt spaarprogramma uit naar webshop

    In België breidt Lidl het spaarprogramma in de Lidl Plus-app verder uit. Vanaf 16 juli kunnen klanten hun gespaarde punten niet alleen gebruiken in de fysieke winkels, maar ook op de webshop Lidl.be.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food17 juni, 2025
    GoodLife Foods neemt krokettenspecialist TNS Food over
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN