RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aldi Nord en Süd voeren grote eenmaking door

icon
Food8 juli, 2019

Vaarwel Milsani, welkom River. De twee takken van Aldi, Nord en Süd, gaan hun huismerkenaanbod uniformiseren. Tegen 2020 zullen klanten bij beide discountbroers alleen nog dezelfde merken terugvinden.

 

Topstar wordt River, Milsani wordt Milfina 

Aldi Nord en Aldi Süd zetten een belangrijke nieuwe stap in hun verzoening: de discountketens van de broers Albrecht schakelen hun aanbod gelijk. Dit en volgend jaar worden de bestaande huismerken stelselmatig samengevoegd. Zo wordt het frisdrankmerk Topstar bij Aldi Süd vervangen door River-cola, die tot nu toe alleen bij Nord wordt verkocht. Klanten van Aldi Nord zien hun vertrouwde Milsani-yoghurtjes dan weer vervangen worden door Milfina, bericht het Duitse consumentenblad Chip.

 

Tegen 2020 moet de gelijkschakeling volledig worden doorgevoerd. Het is de bedoeling om kosten te besparen en meer schaalvoordeel te behalen door gezamenlijk in te kopen: voor sommige productgroepen zal Aldi Nord bij ‘zijn’ huismerkleverancier voor de beide ketens inkopen, voor andere merken koopt Aldi Süd op groepsniveau in. De discounters benadrukken wel dat hun beide inkoopafdelingen gescheiden blijven.

 

Ook aanbiedingen en non-food samen

Aldi Süd en Nord, in 1960 gesplitst na een vermeende ruzie over sigaretten, zoeken steeds meer toenadering tot elkaar. Zo bundelen de ketens in Duitsland, waar beide formules actief zijn, de krachten voor nationale marketingcampagnes. In de toekomst kan dat ook voor de huismerken, aangezien deze gelijk zullen lopen.

 

Ook hun wekelijkse non-foodaanbod en promoties gaan de discounters ten laatste vanaf eind 2020 samen voeren, althans op de Duitse thuismarkt. Over een volledige fusie van beide bedrijven wordt weliswaar nog met geen woord gerept.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food11 juli, 2025
    Huiszoekingen bij Nestlé in waterfraudezaak

    In het kader van een onderzoek naar vermeende fraude met mineraalwater hebben de Franse autoriteiten donderdag een huiszoeking uitgevoerd op het hoofdkantoor van Nestlé nabij Parijs. De fabrikant zegt mee te werken met het onderzoek.

  • icon
    Food11 juli, 2025
    Ben & Jerry’s krijgt Nederlandse CEO na nieuwe clash met Unilever

    Jochanan Senf wordt de nieuwe wereldwijde CEO van Ben & Jerry’s. Hij is de eerste Nederlander aan het roer van het Amerikaanse ijsmerk, maar de benoeming komt op een gespannen moment: Ben & Jerry’s is verwikkeld in een juridisch conflict met moederbedrijf Unilever.

  • icon
    Food11 juli, 2025
    Biowinkels Sequoia worden omgebouwd naar Färm

    De naam Sequoia verdwijnt uit het winkellandschap: de biowinkels worden stap voor stap omgebouwd naar de formule Färm. Geen grote verrassing, want beide ketens behoren tot dezelfde groep.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Schoonheid/verzorging13 juni, 2025
    Multipharma blijft groeien, winst smelt weg door investeringen
  • icon
    Algemeen18 juni, 2025
    Zware Europese boete dreigt voor AliExpress
  • icon
    Algemeen16 juni, 2025
    Is ‘agentic’ AI de toekomst van retail?
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN