RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aldi verhoogt Britse ambities dankzij Covid-19

icon
Food28 september, 2020

Aldi breidt zich voor op de tweede golf van Covid-19 in Groot-Brittannië door 4.000 extra medewerkers aan te nemen. De discounter ziet groeipotentieel in de coronacrisis en wil ook 100 bijkomende winkels openen.

 

“Meer dan ooit nodig”

Aldi investeert 1,3 miljard pond (zo’n 1,5 miljard euro) in de Britse markt. Bovenop de 894 winkels en meer dan 36.000 medewerkers die er nu zijn, wil de Duitse supermarktketen nog eens 4.000 extra banen creëren en 100 nieuwe winkels openen. Eerder dit jaar nam de retailer nochtans al 3.000 bijkomende medewerkers vast in dienst naar aanleiding van de grote coronadrukte.

De discounter is vandaag de vijfde grootste speler op de Britse foodmarkt, maar ziet net dankzij de coronacrisis extra potentieel. “Nu de economische vooruitzichten van het Verenigd Koninkrijk steeds onzekerder worden, zijn gezinnen meer dan ooit bezorgd over hun boodschappenrekeningen. We hebben al eerder gezien dat onze klanten ons het meest nodig hebben in tijden van financiële problemen, en daarom is ons streven om de laagst geprijsde supermarkt van Groot-Brittannië te blijven, belangrijker dan ooit”, zegt Giles Hurley, de topman van Aldi UK en Ierland, aan The Guardian.

Tegen 2025 wil de Duitse formule, die er aanwezig is met Aldi Süd, daarom 1.200 winkels in het Verenigd Koninkrijk. Het bedrijf is ook bezig met het upgraden van meer dan 100 winkels en een uitbreiding van de magazijnen. Bovendien voert de harddiscounter er voor het eerst experimenten met e-commerce uit: sinds vorige week test een Britse vestiging een click&collect-service en in steden lopen proeven met bezorging door Deliveroo.

 

Helft meer winst

Vorig jaar haalde Aldi in het Verenigd Koninkrijk en Ierland 8,3% meer omzet, goed voor een totaal van 12,3 miljard pond (13,6 miljard euro) met dank aan 18 miljoen klanten. De volledige markt groeide slechts met 1%. Ook haalde het bedrijf er een winst voor belastingen van 271,5 miljoen pond (300 miljoen euro), een stijging van 49% ten opzichte van een jaar eerder. Ondertussen zou het marktaandeel van de keten verder zijn gestegen naar 8%, wat Aldi en Lidl de sterkste groeiers maakt.

Op het eiland pakt Aldi Süd evenwel uit met een lokaal aangepast assortiment dat eerder een ‘no-compromise model’ dan een harddiscount-imago vooropstelt. Zo heeft de retailer ongeveer de helft van zijn assortiment vernieuwd, naar eigen zeggen om de productkwaliteit te verbeteren, en werden honderden nieuwe producten geïntroduceerd, waaronder Britse wagyu-biefstuk, frambozengin, veganistische pizza en een Engelse roséwijn.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food23 december, 2025
    “Crisp is voor het eerst winstgevend”, maar wendt zich af van België

    Voor het eerst sinds de start in 2018 noteert online supermarkt Crisp een operationele winst – weliswaar slechts op maandniveau. Het bedrijf wil dat 2026 zijn eerste winstgevende jaar wordt en vertrekt daarom uit het distributiecentrum in Breda, dat België beleverde.

  • icon
    Food23 december, 2025
    [Interview] “Frisdrank moet je niet de hele dag drinken” (Mirco Wiegert, fritz-kola)

    De frisdrankmarkt moet van overmaatse flessen af, vindt Mirco Wiegert, CEO en medeoprichter van het duurzame merk fritz-kola. Dat zou meteen ook een einde maken aan de discussies over suiker en obesitas.

  • icon
    Food22 december, 2025
    Kweekvleesbedrijf Meatable geeft er de brui aan

    Het Nederlandse kweekvleesbedrijf Meatable zet zijn activiteiten stop. De start-up uit Leiden is er immers niet in geslaagd om bijkomende financiering aan te trekken.

Meest gelezen
  • icon
    Mode25 november, 2025
    Foot Locker krijgt Aldi-veteraan Matthew Barnes aan het hoofd
  • icon
    Algemeen24 november, 2025
    Otto trekt zich (nu écht) terug uit Nederland
  • icon
    Algemeen25 november, 2025
    Alibaba gaat koste wat kost voor ‘instant retail’ en AI
  • icon
    Wonen5 december, 2025
    Ikea wil capaciteit in VS vergroten
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN